Close Menu
    Son Eklenenler

    tan doğan: sap-saman

    Temmuz 14, 2025

    Kızıl Kısrak: Ursula K. Le Guin’den üç öykü

    Temmuz 14, 2025

    Sahilde Kafka: Kader, kimlik ve bireysel yolculuğumuz

    Temmuz 12, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Salı, Temmuz 15
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Sevdalinkalar ülkesi: Bosna Hersek

      Şubat 7, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Çocuklar ileri dönüşümü eğlenerek öğreniyor

      Haziran 21, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Zeynep Sönmez’den Wimbledon’da Tarihi Başarı!

      Temmuz 3, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Kızıl Kısrak: Ursula K. Le Guin’den üç öykü

      Temmuz 14, 2025

      Sahilde Kafka: Kader, kimlik ve bireysel yolculuğumuz

      Temmuz 12, 2025

      Peki biz neden hala kaçmıyoruz?

      Temmuz 10, 2025

      Gece Yarısı Kütüphanesi: Ya diğer olasılıklar gerçekleşseydi?

      Temmuz 8, 2025

      Haziran ayı için film önerileri

      Haziran 1, 2025

      Yaz ortasında melankoli: Slowdive İstanbul’a geliyor

      Şubat 20, 2025

      Arter’den avangart bir müzik festivali

      Şubat 11, 2025

      Borusan Quartet’in “Oda Müziğinin Ustaları” konseri ENKA Sanat’ta

      Şubat 10, 2025

      Öykü: Sessizliğin İçinde Nefes

      Temmuz 9, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      Öykü: Erik Ağacı

      Temmuz 7, 2025

      KEMAL TAHİR ROMANLARINDA KADIN İMGELERİ – III

      Temmuz 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      Pera Müzesi Yazar-Editör Sohbetleri’nde sanat tarihine müzecilik penceresinden bakış

      Şubat 20, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      2000 yılından sonra çekilen en iyi film hangisi?

      Haziran 29, 2025

      Telefon Kulübesi: Bir telefon, bir ses ve bir yüzleşme

      Haziran 26, 2025

      Sinema ve tiyatronun dev buluşması: Emek ve Başarı Ödülleri

      Haziran 21, 2025

      Mühür: Gece Eşiği filmi yakında sete çıkıyor

      Haziran 17, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      şiir: küf lekesi

      Haziran 7, 2025

      Sinema ve tiyatronun dev buluşması: Emek ve Başarı Ödülleri

      Haziran 21, 2025

      “Bulaşıkçılar” yeni yorumuyla İstanbul, İzmir ve Ankara’da

      Mayıs 21, 2025

      Molière klasiği ‘Cimri’ye alaturka dokunuş

      Mayıs 19, 2025

      Kadıköy Oda Tiyatrosu “Kalabalık Fasıl” ile açılıyor

      Mayıs 12, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Kızıl Kısrak: Ursula K. Le Guin’den üç öykü

      Temmuz 14, 2025

      Sahilde Kafka: Kader, kimlik ve bireysel yolculuğumuz

      Temmuz 12, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Ediz Dikmelik ile Sorgulayan Çocuklar: Çocuklarla Felsefe El Kitabı 

      Haziran 11, 2025

      Kilitli Hatıralar Kitabı: İstanbul’un altı ayrı dönemine tanıklık eden öyküler

      Nisan 19, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Çocukluk çağı, ilişkiler ve diktayı kitaplar üzerinden okumak

      Nisan 29, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Susan Sontag: Estetiğin, Direnişin ve Düşüncenin İzinde

      Temmuz 11, 2025

      Rüyanın kalemle buluştuğu kadın: Nazlı Eray

      Haziran 22, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Susan Sontag: Estetiğin, Direnişin ve Düşüncenin İzinde

      Temmuz 11, 2025

      Sinan Saygı’nın yeni kitabı: İletişim Bir Süreçtir

      Temmuz 3, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • FELSEFECE VE…

      tan doğan: sap-saman

      Temmuz 14, 2025

      tan doğan: seğir[t]meler

      Temmuz 3, 2025

      on kırık iz!

      Temmuz 1, 2025

      noudelmann ile tan

      Haziran 27, 2025

      …ve …

      Haziran 25, 2025
    • SuareMag
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » Beyoğlu kültür hayatına nefes: Sahne Pulchérie
    Ezgi Aktaş

    Beyoğlu kültür hayatına nefes: Sahne Pulchérie

    Şubat 19, 2024Yorum yapılmamış4 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email WhatsApp
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email LinkedIn

    İstanbul kültür sanat hayatının nabzının attığı Beyoğlu, son 25 yılda geçirdiği dönüşüm nedeniyle kültür kurumlarının, sinemaların, tiyatro sahnelerinin birer birer kapanmasına veya AVM’lere sıkışmasına şahit oldu. Birbiri ardına gelen saldırılar, COVID-19 salgını derken zor günlerden geçen Beyoğlu, bugünlerde eski canlılığına yeniden kavuşmuş gibi. Açılan yeni müzeler, Casa Botter, Metrohan gibi yeni kültür sanat alanları Beyoğlu’nu hareketlendirmiş durumda. Bu hareketliliğin önemli unsurlarından biri de Beyoğlu’nu “ev” kabul eden tiyatro sahneleri.  1846 yılında kurulan Sainte-Pulchérie Fransız Lisesi’nin içinde yer alan Sahne Pulchérie de o sahnelerden biri. Cuma ve cumartesi günleri olmak üzere haftada iki gün tiyatro oyunlarına ev sahipliği yapan, ayda bir de film gösterimleriyle sinemaseverleri ağırlayan Sahne Pulchérie’yi sanat yönetmenliğini yürüten Arzu Bigat Baril ile konuştuk.

    EZGİ AKTAŞ

    – Sahne Pulchérie’nin sanat yönetmenisiniz. Sizi biraz tanıyabilir miyiz?

    Tiyatroya Galatasaray Lisesi tiyatro okulunda başladım. Ardından Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı tiyatro bölümünde okudum. Galatasaray Lisesi’ndeyken Ferhan Şensoy ile birlikte Ortaoyuncular’da oyuncu ve yönetmen yardımcısı olarak çalıştım, ayrıca Nöbetçi Tiyatro’da 8 yıl boyunca yönetmenlik yaptım. Ardından Işıl Kasapoğlu ile çalışmaya başladım, çeşitli özel tiyatrolar bünyesinde yönettiği oyunlarda yönetmen yardımcısı olarak görev aldım. Yine Kasapoğlu’nun kurduğu Akademi İstanbul’un tiyatro bölümünde bölüm başkan yardımcılığı yaptım, ses, konuşma ve doğaçlama dersleri verdim. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nun kuruluşundan bu yana da kendisiyle birlikte çalışıyoruz. Burada yönetim kadrosunda yer aldım, oyunlar sahneye koydum, Repertuar Kurulu’nda çalıştım, okulunda eğitmenlik yaptım. Halen aynı tiyatronun sanatçı kadrosundayım. Dört yıl boyunca Uluslararası Sokak Tiyatrosu Festivali’nin sanat yönetmenliğini yaptım. O sırada Yıldız Kenter ve Müşfik Kenter’in kurduğu Akademi Kenter’de de ses ve konuşma dersleri verdim. Tüm bunların yanı sıra özel tiyatrolarda oyunlar sahneye koydum, bazı oyun çevirilerim var. Şu anda da hem Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’ndaki görevime devam ediyorum hem de Sahne Pulchérie’de sanat yönetmenliğini ve lise bölümündeki tiyatro kulübünün eğitmenliğini yapıyorum.

    – Sahne Pulchérie’yi 2013 yılında faaliyete geçirirken tiyatroya dair neler yapmak istiyordunuz?

    Sahneyi faaliyete geçirirken ilk hedeflerimizden biri, Beyoğlu’nda iyice kaybolmaya başlayan kültür hayatına bir nebze de olsa nefes olabilmek ve canlandırabilmekti. Sahne Pulchérie’nin binası çok tarihi ve güzel bir bina, içinde bulunduğu sokak çok keyifli ve toplu ulaşıma da çok yakın. Tiyatro yapmak için olanakların oldukça elverişli olduğu bir sahnemiz var, ayrıca okul yönetimi de faaliyetlerimize alan açmak konusunda bizi her zaman destekledi.  Bu sahneyi hayata geçirirken İstanbul’da yaşayan yabancıların tiyatro izleyebilmesini amaçlamıştık, Fransızca ve İngilizce üst yazıyla izleyiciyle buluşturduğumuz oyunlar sayesinde bunu mümkün kıldık.

    – Sahne Pulchérie’nin sunacağı programı hangi ilkeler, nasıl bir sanat anlayışı belirliyor?

    Repertuarı ve sahnelenecek oyunları belirlerken tek bir kritere bağlı kalmıyoruz. Bazen ilginç bir metin, bazen farklı bir sahneleme biçimi, bazen oyunculuk performansları gibi pek çok farklı gerekçe programı belirlerken etken olabiliyor.

    Bu görselin Alt özniteliği boş. Dosya adı: Fuaye-1-1024x1024.jpg

    “Tiyatroya ilgi artıyor”

    – Son yıllarda tiyatroya artan bir ilgiden söz etmek mümkün mü? Bu ilgi Sahne Pulchérie’nin programını şekillendirmede bir etkisi var mı?

    Evet, son yıllarda tiyatroya yükselen bir ilgiden söz edebiliriz. Bu hepimiz için son derece sevindirici. Ancak programı belirlerken “seyirci bunu sever” düşüncesini başlı başına bir kriter olarak görmüyoruz. Çağdaş bir yorum, çarpıcı bir metin, iyi oyunculuklar tamamlandığında seyircinin seveceği işler zaten ortaya çıkmış oluyor.

    – Sahne Pulchérie’de tiyatro haricinde başka disiplinleri görmek mümkün mü?

    Sahnemizde cuma ve cumartesi günleri olmak üzere haftanın iki günü olmak üzere tiyatro ekiplerini ağırlıyoruz. Tiyatro dışında Fransız Kültür Merkezi’nin desteğiyle ayda bir Türkçe altyazılı film gösterimleri gerçekleştiriyoruz. Bu gösterimler ücretsiz. Bazen yönetmen, yapımcı ve oyuncuları davet ettiğimiz söyleşili film gösterimlerimiz de oluyor. Ayrıca, modern dans gösterilerine de yer veriyoruz sahnemizde.

    Sahne Pulchérie ekibi

    “Umutsuzluğa kapılmadan mücadeleye devam edeceğiz”

    – İçinde bulunduğumuz zorlu ekonomik ve kültürel şartlar altında sahnenizin geleceğine dair neler düşünüyorsunuz?

    Evet, ekonomik olarak önümüzü göremediğimiz zor günlerden geçiyoruz.  Çok da umutsuzluğa kapılmadan, mücadeleye devam demek gerektiğini düşünüyoruz. Sanat ve tiyatro her zaman bir yolunu bulmuştur. Biraz zorlanacağız ama bir çıkış yolu bulacağız, buna inanıyorum.

    – Bağımsız tiyatro salonlarının bir elin parmakları kadar kaldığı, sahnelerin AVM’lerin içine sıkıştığı bugünlerde İstanbul’un orta yerinde harika bir mimariye sahip Saint Pulchérie Fransız Lisesi’nin içindesiniz. Sahne Pulchérie’nin semti ve şehriyle kurduğu bağı bize nasıl özetlersiniz?

    Beyoğlu’nun benim için çok özel bir yeri var. En güzel yıllarım hep burada geçti, lise yıllarım ve hemen ardından 8 yıl boyunca Ortaoyuncular ile birlikte geçirdiğim dönem unutulmazdı. Okul ve iş dışında zamanımızın çoğu Beyoğlu’nda geçiyordu. Bu yılların ardından Beyoğlu’nun o bildiğimiz, sevimsiz dönemi başladı. İnsanlar buraya gelmeye korkar, çekinir oldular. Eğlence ve kültür hayatı da başka semtlere kaydı. Bundan 10 sene önce Sahne Pulchérie fikri doğduğunda pek çok çekince vardı çünkü Beyoğlu artık insanların gelmeye çekindiği bir yer olmaya başlamıştı. Yine de “her şeye rağmen denemeye değer” diye düşündüm. Bugünden bakınca iyi ki de öyle düşünmüşüm diyorum. Çünkü bence Beyoğlu’nda tekrar iyiye doğru bir ivme var. Bunu izleyici sayısından da görebiliyoruz. Tiyatrolar arttı. Gençler daha fazla Beyoğlu’na gelmeye başladı. Bu olumlu değişimin sürmesini umuyorum.

    Related Posts

    Sinema ve tiyatronun dev buluşması: Emek ve Başarı Ödülleri

    Haziran 21, 2025 Etkinlik

    Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

    Haziran 12, 2025 H. Nilgün Karataş - Suare

    Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

    Haziran 10, 2025 KÜLTÜR - SANAT

    İstanbul’da Édouard Louis yazı

    Mayıs 29, 2025 Ezgi Aktaş
    Yorum Yap
    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    tan doğan: sap-saman

    Temmuz 14, 2025 FELSEFECE VE...

    ya da “yazar”, yazan ve… * yazar hep ‘yaz’, ömrün kış olsa da! * ne…

    Kızıl Kısrak: Ursula K. Le Guin’den üç öykü

    Temmuz 14, 2025

    Sahilde Kafka: Kader, kimlik ve bireysel yolculuğumuz

    Temmuz 12, 2025

    Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

    Temmuz 12, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    Haftanın yeni filmleri: Zavallılar, Dune, Harika Kanatlar ve 4 film daha

    Şubat 10, 2024 Film

    Denizler Altında Yirmi Bin Fersah’ı yeniden okumak: Umutla

    Ekim 17, 2024 Edebiyat

    Michelle Williams ‘Dying For Sex‘ ile Disney+ ekranlarında

    Şubat 14, 2025 Dizi
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    tan doğan: sap-saman

    Temmuz 14, 2025

    Kızıl Kısrak: Ursula K. Le Guin’den üç öykü

    Temmuz 14, 2025

    Sahilde Kafka: Kader, kimlik ve bireysel yolculuğumuz

    Temmuz 12, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.