Close Menu
    Son Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Çarşamba, Aralık 3
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      1 KAVRAM 10 DÜŞÜNÜR: Varoluşun On Yüzü

      Ağustos 2, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Zeytin Kokulu Memleket: Ayvalık

      Ağustos 20, 2025

      Sayım Çınar ile Kopenhag’da Kültür-Sanat 

      Ağustos 9, 2025

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Nihal Gündüz’den ‘makarna’ ile ‘Çevre Krizi’ fotoğrafları

      Ağustos 15, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Antakya Film Festivali başladı

      Kasım 24, 2025

      Sinem Çelebioğlu‘ndan çocuklar için; Dağın Kızı 

      Kasım 20, 2025

      Fethiye Uluslararası Film Festivali başlıyor

      Kasım 4, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Geçmişten günümüze atların tarihteki yeri: ‘Akıncılar, Hükümdarlar ve Tacirler’

      Kasım 27, 2025

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Sayım Çınar ile kitap dünyası

      Kasım 26, 2025

      Tame Impala Barış Manço hayranı!

      Ekim 22, 2025

      “Pekinel Uluslararası Masterclass” 6-12 Eylül’de AKM’de

      Eylül 5, 2025

      Sazakan’dan ilk tekli: AnatolianBlues

      Ağustos 17, 2025

      Ayın Şarkıları: Ağustosta ne dinleyelim?

      Ağustos 1, 2025

      Toz Zerreleri

      Temmuz 24, 2025

      Dönüşümün Hafifliği

      Temmuz 24, 2025

      Tuğlayı Fark Etmek

      Temmuz 24, 2025

      Yaşama Dair

      Temmuz 24, 2025

      Río Sur, Pera Müzesi’nde

      Ekim 16, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025

      Sinematek/Sinema Evi yeni programını duyurdu

      Ekim 21, 2025

      Weapons: İzleyicisini duygusal ve zihinsel olarak zorlayan bir korku filmi

      Ekim 11, 2025

      Erin Brockovich: Mini etekli, topuklu ayakkabılı bir varoluş hikayesi

      Ekim 8, 2025

      Şiir: Kapandık kaldık içimize 

      Temmuz 18, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      Tiyatro Tales’ten ilk oyun: Macbeth’in Cadıları Bir de Bizden Dinleyin

      Kasım 26, 2025

      Gergedanlar AKM Sahnesi’nde

      Kasım 26, 2025

      “Çiçekçi Sokağı”, 1 Kasım’da Kadıköy Eğitim Sahnesi’nde

      Ekim 27, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

      Aralık 3, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

      Aralık 1, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Tanrıçanın Serzenişi: Elpis bize ‘umudunuzu kaybetmeyin’ diyor

      Eylül 25, 2025

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Yolda Olmak, Var Olmaktır

      Ağustos 9, 2025

      Maria Anna Mozart

      Temmuz 20, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      DENİZ GİBİDİR GÖKYÜZÜ

      Aralık 1, 2025

      ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

      Aralık 1, 2025

      DÜNYANIN SONUNA YOLCULUK

      Aralık 1, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • SuareMag
    • Suare Öykü
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » Bab’Aziz: Derin bir film… Zarif bir başkaldırı…
    Farah Nasser

    Bab’Aziz: Derin bir film… Zarif bir başkaldırı…

    FİLM OKUMASI
    Ekim 11, 20231 Yorum6 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Tunuslu Yönetmen Nacer Khemir’in imzasını taşıyan Bab’Aziz, izledikçe içine çekildiğiniz bir film. Çölde geçen filmde Khemir, tasavvufi öğelerle izleyicisine pek çok soru sorduruyor: Hakikat nedir? Yandık mı? Olduk mu?.. İslam’ın sevgili, şefkatli, bilge ve derin tarafını anlatan film, aynı zamanda Batı’nın İslam’a bakış açısına ve yaftasına zarif ve gösterişsiz bir başkaldırı.

    FARAH NASSER
    “Dünyadaki ruhlar adedince Allah’a giden yol vardır!”

    Bu felsefî cümle ile başlıyor film. İslâm’ın batınî boyutu (derin boyutu) olan tasavvufu da içine alıyor. 

    Tunuslu Yönetmen Nacer Khemir’in, “Çöl Üçlemesi”nin (Çöl Gezginleri, Güvercinin Kaybolan Gerdanlığı ve Bab’Aziz) 3. filmidir. Filmin görselliği çok farklı, insanı içine alan ve bırakmayan bir tılsımı var. Tüm film çölde geçiyor. Çölün uçsuzluğu, kumların hakimiyeti, sepya renkler, kostümler, müzik ve Farsça; insanı yaşadığı dünyanın gerçekliğinden çıkarıyor, başka bir dünyayı deneyimletiyor.

    Film, İslam’ın yumuşak, sevgili, şefkatli, bilge ve derin tarafını anlatıyor. Batının İslam’a bakış açısına ve yaftasına zarif ve gösterişsiz bir başkaldırı.

    Filmi izledikçe içine doğru çekiliyorsunuz. Hikâyeler, rüyâ ile hayâl arasında, hayâl ile hakikat arasında gelişiyor. Hakikat nedir? Neyi unuttuk? Nasıl hatırlarız? Gerçek aşkı hiç yaşadık mı? Yandık mı? Olduk mu? Soruları filmi izlerken ve bittikten sonra da kendimize sorduğumuz sorular oluyor.

    Filmdeki Tasavvufi Öğeler

    Çöl ve Kum – Bir metafor

    Çöl yol. Arayışı, uçsuz bucaksız yolları temsil ediyor.
    Çöl vuslata giden mevzi. Filmdeki karakterlerin tamamı da ruhlar (Ölüler) olabilir. Vuslata gidişi ve aşkı arayışı anlatıyor. Çöl ölülerin arafı, toplantı da kavuşma (düğün) ve başlangıcı simgeliyor olabilir. Kum ise bilgiyi, hafızayı. Kollektifin içinde bir kum tanesi oluşumuzu.

    Ceylan

    Çağrıyı yapan, sonsuz aşkın temsilcisi, Melek. Ceylan, Tasavvuf ’ta tanrının güzelliğini ve mutluluğu temsil eden hayvanı olarak geçiyor.

    Ölüm

    Bir düğün, bir şerbet. Onu içmeye cesaret eden tadına bakabilir. Allah aşkı, aşkın tarifi. Kendini ateşe atmayan aşkı bilemez (Kelebekler).

    Ölümün manasını Bab’Aziz ve Hasan arasında geçen şu diyalogdan da anlayabiliyoruz;

    “ Ama ölüm aydınlık olamaz. Çünkü o her şeyin sonu.”
    “ Ölüm nasıl olur da başlangıcı olmayan bir şeyin sonu olur? Hasan güzel oğlum, düğün gecemde kederli olma. Hadi üzme beni.”
    “Düğün gecen mi?”
    “Evet, ben nihayet ebediyetle evleniyorum.”

    Toplantı – Bir metafor

    Buluşma. Ishtar ile yol arkadaşı güzel sesli Zeyd, nihayet tüm dünyadaki dervişlerin mahşerî buluşma yerine ulaşıyor. Öyle bir cümbüş ki bedenler müziğin coşkusuyla raks ediyor, ruhlar taşarak vecde geliyor.

    “Kulağına fısıldayacağım rakslarının onları götürdüğü yeri”

    3 Kelebek

    Ateşin etrafında dönen 3 kelebek (pervana). İnsanın 3 çeşidini anlatıyor;
    İlki ateşe yaklaştı ve “ Ben aşkı biliyorum” dedi.
    İkincisi kanadını ateşe azıcık değdirdi ve “Ben aşk ateşinin nasıl yaktığını biliyorum.” dedi. Üçüncüsü kendini ateşe attı, kül oldu ve “Hakiki aşkın ne olduğunu sadece o bildi.”

    Kahramanların Mizaç Tipleri

    Bab’Aziz

    Bab-ı Aziz, yücelik Kapısı demek. Aslında bir rehber, insanlara gerçek aşkın yolunu gösteren. Kendi yollarını bulmaya yardımcı olan. Bilge, kadim kişi. Kamil kişi. Gönül gözüyle görüyor.
    Kör olmasının bir anlamı var. “Göz görmemek için var” der Aristo. Hakikatin üzerindeki perdedir göz. Gözü görmeyen, gönül gözüyle bakandır.

    —  

    Ishtar

    Hamlığı (çok meraklı olması, sorular sorması, öğrenci olması), nefsi (2 hurmayı da hemen yemek istemesi, yemek almak için sabırsızlanarak sıranın önüne geçmesi ve daha da koy demesi) temsil ediyor. Aynı zamanda saflığı (Camide ilahi söyleyen kadının peçesini sadece onun açabilmesi ki onu sadece saf ve temiz olanlar açabilir) ve masumiyeti (meleğim diyor ona derviş). İslam’ın cahil dönemlerinde kadına/kız çocuğuna olan küçümseme ve saygısızlığa da bir başkaldırı aynı zamanda. Filmin ilk başında kumların altından çıkışı, yükselişi bu konuya karşılık bir metafor (Cahil dönemlerde kız çocuklarını kuma gömüyorlardı).

    —– 

    Red Darvish (Kırmızı Derviş)

    “Hakiki aşkın ne olduğunu sadece o bildi.” (3. Kelebek). O, aşkından meczup olan, ilahi mertebeye erişmiş olan. Kızıl saçlı olması ateşte yanan kelebek metaforu. O ilahi mevziinin bekçisi (Her karede görünüyor neredeyse).

    —

    Şehzade

    Tasavvuf öğretisine göre, evrende Allâh’ın varlığından başka gerçek varlık yoktur. Varlıklar O’nu gösteren birer aynadan ibarettir. Filmin düşüncesine göre yalnızca âşık olmayan kendi tezahürünü görür. Buna göre ilahi aşka yüzünü çeviren Doğu, kendinden başkasını sevmeyen Batı manzarası çıkıyor ortaya.

    Şehzâdenin hiç kıpırdamadan suya eğilip kendine baktığı sahne, Caravaggio’nun “Narcissus” tablosunu çağrıştırıyor. Nehirde gördüğü kendi güzelliğine hayran olan Narcissus ve yavaş yavaş hareketsiz kalıp nergise dönüşen bedeni…

    Öte yandan ihtişamı, zenginliği, egoyu terk eden şehzade figürü Buda ile de örtüşüyor. Maddi dünyadan vazgeçiş. Tefekkür. Maneviyata yöneliş.  Şehzadenin gördüğü kendi sureti değil Hakk’ın suretidir. Bab ’Aziz’in ta kendisidir o. Aşk ateşine kanadını değdirmiştir.

    Kanatlarıyla azıcık aleve dokundu ve “Ben aşk ateşinin nasıl yaktığını biliyorum” dedi.

    (2. Kelebek)

    —  

    Osman

    Aile geleneği olan kum taşıyıcılığı işini terk edip, hiç kum görmeyeceği bir ülkeye gitmek isteyen Osman’ın hikâyesi; nefsanî istek ve arzuları ifade ediyor. Her şeyini hatta arkadaşının verdiği saati satıp kaçış için para toplaması, katibin sevdiğine gönderdiği mektubu çapkın çapkın okuması, nefsine hakim olamamayı anlatıyor. Kuyuya (cennet metaforu) düştüğünde de bir kadına tutulması ve onu arzulaması, onun uğruna cennettin cömertliğini kaybetmesi (arzularına yenilmesi)…

    Osman’ın hikayesinde; Osman meyhaneye girdiğinde, duvarda, İsmail’in kurban edilişi ve koçun indirilişini resmeden fresk göze çarpıyor. Bir mesaj veriyor sanki sembolik olarak… Nefsini kurban et ki ruhun dirilsin.

    Gerçek aşkı o hiç bilemedi.

    —  

    Zeyd

    Zeyd de Osman gibi bir fâni aşkına bağlamıştır ruhunu. Dünya çölünde herkes gibi o da aşkını, Nur’unu arıyor. Ishtar, yoldaşları olan Zeyd için “Ama o bir derviş değil ki…” demesi üzerine Bab’Aziz, mesajını iletiyor Ishtar’a;

    “Kim bilir… Bu büyük dünyada herkesin tamamlaması gereken bir görevi vardır. Bunu unutmadığın sürece, diğerleri çok da önemli değildir. Ama eğer bundan başka her şeyi hatırlıyorsan, hiçbir şey bilmiyorsun demektir.”

    Filmin sonunda Zeyd, Nur’una, aşkına kavuştu ama gerçek aşkı o da hiç bilemedi.

    Hasan ile Hüseyin

    İkiz kardeş. Bir aynanın iki yüzü gibi zıt. Meyhaneyi mesken tutup camiden içeri adımını atmayan Hasan ile camiyi mesken tutup meyhanenin eşiğini geçmeyen Hüseyin… Maddiyat ve maneviyat, dualite. Ruh ve beden sanki. Birbirinden kayıtsız ama aynılar. Biri olmadan diğeri noksan kalıyor.

    Hasan’da ölüme karşı bir başkaldırış var. Ölüm Korkusu. Maddi dünyadan kopamama.

    Giysileri çalınan Hasan’a aslında yeni bir yol açılmıştır. Bab’Aziz’in kendi ölümüne şahitlik etmesini ve onu gömmesini istemesi bu yolun açılan kapısıdır.  Bab’Aziz’in geride bıraktığı kıyafetleri çıplak bedenine giyer ve onun miras bıraktığı asasıyla asıl yolculuğuna başlar. Tıpkı bir zamanlar şehzadeliği bırakıp dervişin elbiselerine bürünen ve arayışına koyulan Bab’Aziz gibi.

    Hasan; Ateşe yaklaştı ve “Ben aşkı biliyorum” dedi. (İlk kelebek)

    Farah Nasser

    Mimar Sinan Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi, Sahne Görüntü Sanatları, Dekor ve Kostüm Bölümü mezunudur. Reklam ve iletişim sektöründe 32 yıllık profesyonel iş tecrübesinin yanı sıra uluslararası firmalarda marka danışmanlığı yapmaktadır. Halen bir reklam ajansında Yaratıcı Grup Direktörüdür. Fotoğrafçılığı ve yazarlığı tutkulu bir hobi olarak devam ettirmektedir. Lübnanlı bir baba ve Türk bir anneden oluşan ailesinde 3 dil birden konuşulduğu için; Türkçe, Arapça ve İngilizceyi aynı anda öğrenmiştir.

    YAZARIN TÜM YAZILARI

    Çölde geçen bir yol hikayesi

    Bab’Aziz: The Prince Who Contemplated His Soul, yaşı ilerlemiş kör bir derviş ile torunun 30 yılda bir gerçekleşen büyük bir buluşmaya gitmek için çölde yaptıkları yolculuğu konu alır. İslam mistisizmi ve tasavvufu üzerine odaklanan poetik bir drama olan Bab’Aziz’in yolculuğu, manevi bir arayışın ve içsel bir keşfin öyküsüne dönüşür. 

    FİLMİN KÜNYESİ VE FRAGMANI
    yazar

    Related Posts

    KÖPÜĞÜN HAFIZASI 

    Aralık 1, 2025 Hakan Akdoğan

    UĞULTUYLA YAŞAMAK

    Aralık 1, 2025 Mualla Çelik Hıdıroğlu

    Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

    Aralık 1, 2025 Makale

    ÇALKANTI

    Aralık 1, 2025 Gaye Aybar
    View 1 Comment

    1 Yorum

    1. Pingback: Bab'aziz: Çölde geçen bir yol hikayesi - Suare Dergi - Film - Kitap - Sanat - Hayat ve Dahası

    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025 Kitap

    Margaret Atwood’un “Kalpten” adlı şiir kitabı Doğan Kitap tarafından Nuray Önlüoğlu çevirisiyle okurla buluşturuldu. Margaret…

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    Pera Müzesi’nde iki fotoğraf sergisi

    Ağustos 27, 2023 Sergi

    Cache: Kötülük saklı kalmaz, er ya da geç ortaya çıkar

    Mart 17, 2024 Alperhan Benlioğlu

    Yeni yıl ruhunu canlandıracak kitaplar

    Aralık 25, 2024 Betül Çakıroğlu
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.