Close Menu
    Son Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Çarşamba, Aralık 3
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      1 KAVRAM 10 DÜŞÜNÜR: Varoluşun On Yüzü

      Ağustos 2, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Zeytin Kokulu Memleket: Ayvalık

      Ağustos 20, 2025

      Sayım Çınar ile Kopenhag’da Kültür-Sanat 

      Ağustos 9, 2025

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Nihal Gündüz’den ‘makarna’ ile ‘Çevre Krizi’ fotoğrafları

      Ağustos 15, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Antakya Film Festivali başladı

      Kasım 24, 2025

      Sinem Çelebioğlu‘ndan çocuklar için; Dağın Kızı 

      Kasım 20, 2025

      Fethiye Uluslararası Film Festivali başlıyor

      Kasım 4, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Geçmişten günümüze atların tarihteki yeri: ‘Akıncılar, Hükümdarlar ve Tacirler’

      Kasım 27, 2025

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Sayım Çınar ile kitap dünyası

      Kasım 26, 2025

      Tame Impala Barış Manço hayranı!

      Ekim 22, 2025

      “Pekinel Uluslararası Masterclass” 6-12 Eylül’de AKM’de

      Eylül 5, 2025

      Sazakan’dan ilk tekli: AnatolianBlues

      Ağustos 17, 2025

      Ayın Şarkıları: Ağustosta ne dinleyelim?

      Ağustos 1, 2025

      Toz Zerreleri

      Temmuz 24, 2025

      Dönüşümün Hafifliği

      Temmuz 24, 2025

      Tuğlayı Fark Etmek

      Temmuz 24, 2025

      Yaşama Dair

      Temmuz 24, 2025

      Río Sur, Pera Müzesi’nde

      Ekim 16, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025

      Sinematek/Sinema Evi yeni programını duyurdu

      Ekim 21, 2025

      Weapons: İzleyicisini duygusal ve zihinsel olarak zorlayan bir korku filmi

      Ekim 11, 2025

      Erin Brockovich: Mini etekli, topuklu ayakkabılı bir varoluş hikayesi

      Ekim 8, 2025

      Şiir: Kapandık kaldık içimize 

      Temmuz 18, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      Tiyatro Tales’ten ilk oyun: Macbeth’in Cadıları Bir de Bizden Dinleyin

      Kasım 26, 2025

      Gergedanlar AKM Sahnesi’nde

      Kasım 26, 2025

      “Çiçekçi Sokağı”, 1 Kasım’da Kadıköy Eğitim Sahnesi’nde

      Ekim 27, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

      Aralık 3, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

      Aralık 1, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Tanrıçanın Serzenişi: Elpis bize ‘umudunuzu kaybetmeyin’ diyor

      Eylül 25, 2025

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Yolda Olmak, Var Olmaktır

      Ağustos 9, 2025

      Maria Anna Mozart

      Temmuz 20, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      DENİZ GİBİDİR GÖKYÜZÜ

      Aralık 1, 2025

      ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

      Aralık 1, 2025

      DÜNYANIN SONUNA YOLCULUK

      Aralık 1, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • SuareMag
    • Suare Öykü
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » İLKBAHARIN İZİNDE: AMÉLİE VE CALVİNO’NUN KENTLERİ
    Elif Özge Karakaya

    İLKBAHARIN İZİNDE: AMÉLİE VE CALVİNO’NUN KENTLERİ

    Nisan 1, 2025Yorum yapılmamış6 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    Elif Özge Karakaya
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Elif Özge Karakaya

    Kentlerin hangi yanının diğerinden daha gerçek olduğunu bilebilir miyiz? Kente biçim verenin, ona bakan kişinin keyifli ya da keyifsiz olmasıdır dersek yanılır mıyız?

    Gezmek, benim için ruhumun en derin kentlerine doğru yaptığım bir yolculuk oldu; ne haritalarda ne de sadece kitaplarda izini bulabileceğim bir rota. Bazen bir sokak köşesinde, bazen bir deniz kenarında, bazen de yabancı bir kentte kaybolduğumda –ki sıkça kaybolurum- kendimle daha çok rastlaştım. Bu sebepten gözlerim, her yeni adımda keşfettiğim dünyaların peşinden giderken yorulmadı. 

    Rotasız izler ne sadece yollarla ne de görmekle şekillendi. O izler, bir yeri, zamanı değil; bir duyguyu, bir hatırayı aramakla meşgul oldu hep; başlangıçsız ve bitişsizdi. Belki de bu yüzden varmakla yetinmedi. 

    Her yolculuğum rastgele yürüdüğüm adımlarımdan taşan izlerle bezendi; kalıcı, silinmesi güç bir yankı gibi yollarımda şekillendi.

    Ben de şimdi, karın taze, beyaz örtüsünün altından yeni yeni çıkarken, baharın gelişini Amélie ile Calvino’nun Görünmez Kentler’inde seyretmek istedim. 

    “Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain”: Amélie Poulain’in Masalsı Kaderi

    Jean-Pierre Jeunet ve Guillaume Laurant tarafından kaleme alınan, algıladığı masalsı dünyasında, Yann Tiersen müzikleri eşliğinde Paris sokaklarından başlayarak birlikte dolaşabileceğimiz bir yol arkadaşı. Onunla rastgele yürüyerek hem insanlarda hem de Paris sokaklarında bıraktığı izlere eşlik etmek mümkün. Amélie’nin Paris’teki her ânı, gözle görülenin ötesinde bir dünya sunuyor.

    O, dışarıdan basit ve sıradan görünen sokaklarda, insanların yaşadığı gizli hikâyeleri fark ediyor. Tıpkı, Italo Calvino’nun Görünmez Kentler’inde Marco Polo gibi…

    Tıpkı ilkbahar gibi, ilkbaharın sadece gözle görülebilen bir mevsimden fazlası olduğu gibi…

    İlkbahar: Görünmeyen Bir Kentin Hikâyesi

    Görünmez Kentler, Marco Polo’nun hafızasından Kubilay Han’a aktarılan, soyut ve katmanlı yapılar olarak karşımıza çıkıyor. Her bir kent farklı bir zamanın ve duygunun yansımasını taşıyan kendi içinde birer evren niteliğinde. 

    İlkbaharı görünmeyen bir kent olarak düşündüğümde, her köşe başında bir sır barındırdığını da söyleyebilirim. İlkbahar, yalnızca doğanın uyanışı değil, aynı zamanda ruhun derinliklerinde de bir dönüşüm yaratır. Bu mevsim, Calvino’nun kentleri gibi, katmanlı bir yapıya sahip. İlkbaharda her çiçek açışı, her yaprağın yeşermesi; tıpkı bir kent gibi, içsel bir dönüşüm barındırıyor. 

    Amélie’nin gözleriyle baktığımda, Paris sokakları da bu uyanışı hissettiriyor. Doğanın ve ruhun uyandığı bu dönemde, her ayrıntı, kaybolan hatıralar ve yenilenen umutlarla birleşiyor. 

    İlkbahar, tıpkı “Görünmez Kentler” gibi hem sürekli hem de geçici bir süreç oluyor; kentler geçmişin izlerini taşırken, aynı zamanda yeni umutlar doğuruyor.

    İlkbahar, geçmişin hatıralarıyla yeni başlangıçların birleşimidir. Bu mevsim, doğanın, ruhun ve kentlerin uyanışıdır. Kışın sessizliğinden sonra insan da geçmişi hatırlar, kaybolanları yeniden düşünür. 

    Ersilia ve Kaybolanlar

    Ersilia’nın ipleri, bağları, ilişkileri simgeliyor; bir kente hayat veren ilişkilerini… Bunlar, gözle görülmeyen bağlar. Ancak Ersilia terk edildiğinde, geriye sadece ipler ve bağların hatıraları kalıyor. Bu ipler, bir zamanlar güçlü olan ama sonunda çözülüp dağılmaya mahkûm olan bağların temsilcileridir. Ersilia, tıpkı her bir bahar gibi, yenilenen bir yaşamın işareti olarak terk ediliyor ve başkaca bir mekânda yeniden inşa ediliyor. Bu, bir yeniden doğuş değil, ama bir yeniden şekillenme sürecidir.

    Ersilia, kaybolan ilişkilerin, kaybolmuş zamanların hatırasıdır.

    Amélie ile Paris’teyken, Ersilia’yı hissediyorum; her adımda kaybolmuş duyguların, unutulmuş ilişkilerin izlerini takip ediyorum. Geçmişin ipleriyle örülmüş bu kent kaybolmuş anılarımı fısıldıyor.

    Görünmeyen Kentler: İnsanın İzinde

    Görünmez Kentler’de, yabanıl topraklardan gelen insan İsidora’ya vardığında geç kalmıştır. Kent meydanında, gençliğinin önünden geçtiğini seyredebilir.

    Geciken insanın arzuları artık yerini anıya bırakıyor.

    İsidora da eski hatıraları biriktiren sokaklarıyla, insanları geçmişe doğru bir yolculuğa çıkarıyor. Eskinin yankılarını tozlu sokaklarında taşıyor. 

    İlkbahar da tıpkı İsidora gibi, geçmişin kaybolmuş izlerini yeniden ortaya çıkarır, kendini yenileme fırsatı sunar. Eskiyi ve yeniyi birleştirme imkânı sunar. Yıllanmış bir ağacın gövdesine attığı yeni kabukla, dalında yeni bir tomurcuk açar.

    Her yıl geldiğinde taze bir umut ve uyanışla doğayı sarmakla yetinmeyen mevsim, bu uyanışın ardında kayboluş, unutulmuşluk veya terk edilmişlik de sunar.

    Bir filiz gibi, kışı geride bırakıp, yeniliklere doğru büyürken, hafif bir serinlik hâlâ var. Ama artık bir boşluk değil, bir umut taşıyor o serinlik. 

    Laudomia: Geçmiş, Şimdi ve Gelecek

    Laudomia hem canlıların hem de ölülerin huzur bulduğu, yaşam ile ölüm arasındaki sınırların silikleştiği bir kent. Canlılar, ölülerin mezar taşlarında adlarını okuyarak geçmiş ve geleceği birleştiriyor. Bu kent, yaşamın ve ölümün sürekli bir dönüşüm içinde olduğu, zamanın sınırlarının kaybolduğu bir yer.

    Ölülerin Laudomia’sı, bir zamanlar yaşamış olanların adlarının birer maskeye dönüştüğü, görüntülerin gerisinde kalan bir hatırlama alanı…

    Laudomia sadece geçmişi ve mevcut yaşamları değil, geleceği de şekillendiriyor. Doğmamışların hayatları burada yeni bir başlangıç olarak var oluyor. Kent, her yeni kuşakla birlikte değişiyor, gelişiyor. Geçmiş, şimdi ve gelecek, Laudomia’da birbirini takip eden hayâller gibi iç içe geçiyor.

    Bu kent, sürekli evrim içinde olan, her yeni doğanla geçmiş üzerine inşa edilen bir yaşam alanı. 

    Bu kent ilkbaharda doğanın uyanışını bekleyen toprak gibi, serpilen her tohumla yeniden doğuyor. Her yeni doğan, bir ölüye ait olan geçmişi üzerine inşa ediyor; yeni bir düş başlatıyor.

    Olinda: Kentin Büyüyen Kalbi ve Sonsuz Döngüsü

    Olinda’ya vardığımda içimde sürekli büyüyen doğaya rastladım. Bu kente büyüteçle bakarak küçük bir yerin içinde, çatılar, antenler, bahçeler, meydanlar, köprüler ve daha fazlasını görmek mümkün. 

    Kent, kendisini sürekli olarak yeniden yaratıyor; ancak her yeni katman, öncekinin izlerini taşıyor. Eski kentlerin izleriyle şekil alıyor.

    Bir yıl sonra bir limon, sonra bir mantar, bir çorba tabağı kadar büyürken, kentin sınırları da değişiyor, ama içindeki geçmiş hâlâ korunduğu gibi kalıyor.

    İç içe geçmiş bu katmanlar, bir kentin geçmişinin ve geleceğinin sürekli bir dansını gösteriyor bana. Kentler, zamanla yeni yapılarla gelişir, ama her eski yapı, geçmişin bir parçası olarak kalır.

    Olinda da, eski surların etrafında yeni mahallelerle büyürken, kent sınırları da  bir çember gibi genişliyor, yeni halkalar oluşturuyor. Bu döngü, zamanla yeni bir Olinda doğuruyor.

    İç içe geçmiş her katman hem geçmişin izlerini hem de yeni bir yaşamın izlerini taşıyor. Kentin büyümesi, geçmişin özlerini ve geleceğin umutlarını bir arada barındıyor.

    Tecla: Bi’ Mola

    İlkbaharın yolculuğu bu kentlerle sınırlı kalamaz elbette. Her kentte gezicisini bekleyen bir anlam saklı duruyor. Bu yolculuğa eşlik eden kentler içinde gezinirken rastladığım ortak durak, geçmişi ve geleceği bir tutan inşa süreçleri oldu. 

    Polenlerle rastlaşan yolculuğuma biraz ara vermek için Tecla’ya uğruyorum. Yıkım korkusu ve inşa arzusunun birbirine kenetlendiği, her şeyin bir arada olduğu bu an, bir kentin kimliğinin yeniden doğuşuna tanıklık ediyor. 

    Buraya daha önce gelmiş birinin sorusunu anımsıyorum.

    “Tecla’nın yapımı neden bu kadar uzun sürüyor?”

    Çok geçmeden, kent sakinlerinin verdiği cevabı hatırlıyorum.

    “Yıkım başlamasın diye.”

    Tecla’nın bu uzun süren yapımında bir hüzün, bir beklenti, bir kaygı var. 

    Her an yükselen yapının, bir gün çökeceği ve yerini başka bir yapıya bırakacağı hissiyle inşa ediliyor. Geçmişin izleri ve geleceğin arzusuyla şekillenen bu kent, her taşında, her adımında bir dönüşümü saklıyor. 

    Gün batıyor, Amélie parmağıyla gökyüzünü işaret ediyor. Kulağıma fısıldıyor.
    “Hayat asla sahnelenemeyecek bir oyunun sonsuz tekrarından ibaret.”

    Ardından, beliren yıldızlı gecede uykuya dalıyorum.

    Elif Özge Karakaya, Marmara Üniversitesi Alman Dili Edebiyatı Bölümü’nü yarıda bırakıp Ekonometri Bölümü’ne başladı ve oradan mezun oldu. Ancak bir süre sonra kendini IT sektöründe çalışırken buldu. Tüm bu yolculuğunda kitaplar ayrılmaz eşlikçisi oldu. Yaratıcı yazarlık, mitoloji ve psikoloji dersleri alarak kendini geliştirmeye, kitaplarla yeni yolculuklara çıkmaya devam ediyor. Bu süreçte iki kolektif kitapta öyküleri yer aldı ve şimdi ‘Virgülle rafa kaldırdığı defteri’ yazmaya devam ediyor; bu kez, daha belirgin bir mürekkep kullanarak.

    YAZARIN DİĞER YAZILARI
    SuareMag – Nisan 2025
    elif özge Karakaya suaremag yazar

    Related Posts

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025 Uncategorized

    SuareMag Aralık

    Aralık 1, 2025 Manşet

    Ayın Kitapları: Aralık ayında ne okuyalım?

    Aralık 1, 2025 Ayın Kitapları

    Ayın Filmleri: Aralık ayında ne izleyelim?

    Aralık 1, 2025 Ayın Filmleri
    Yorum Yap
    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025 Kitap

    Margaret Atwood’un “Kalpten” adlı şiir kitabı Doğan Kitap tarafından Nuray Önlüoğlu çevirisiyle okurla buluşturuldu. Margaret…

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

    Haziran 28, 2025 Edebiyat

    Murat Gülsoy’un Baba Oğul ve Kutsal Roman’ı ile edebiyat turu

    Ekim 3, 2023 Haber

    Günümüzde ilişkilerin en önemli kriterlerinden biri: ÇEVREYE DUYARLILIK

    Nisan 11, 2022 Sürdürülebilir Yaşam
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.