Close Menu
    Son Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Çarşamba, Aralık 3
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      1 KAVRAM 10 DÜŞÜNÜR: Varoluşun On Yüzü

      Ağustos 2, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Zeytin Kokulu Memleket: Ayvalık

      Ağustos 20, 2025

      Sayım Çınar ile Kopenhag’da Kültür-Sanat 

      Ağustos 9, 2025

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Nihal Gündüz’den ‘makarna’ ile ‘Çevre Krizi’ fotoğrafları

      Ağustos 15, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Antakya Film Festivali başladı

      Kasım 24, 2025

      Sinem Çelebioğlu‘ndan çocuklar için; Dağın Kızı 

      Kasım 20, 2025

      Fethiye Uluslararası Film Festivali başlıyor

      Kasım 4, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Geçmişten günümüze atların tarihteki yeri: ‘Akıncılar, Hükümdarlar ve Tacirler’

      Kasım 27, 2025

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Sayım Çınar ile kitap dünyası

      Kasım 26, 2025

      Tame Impala Barış Manço hayranı!

      Ekim 22, 2025

      “Pekinel Uluslararası Masterclass” 6-12 Eylül’de AKM’de

      Eylül 5, 2025

      Sazakan’dan ilk tekli: AnatolianBlues

      Ağustos 17, 2025

      Ayın Şarkıları: Ağustosta ne dinleyelim?

      Ağustos 1, 2025

      Toz Zerreleri

      Temmuz 24, 2025

      Dönüşümün Hafifliği

      Temmuz 24, 2025

      Tuğlayı Fark Etmek

      Temmuz 24, 2025

      Yaşama Dair

      Temmuz 24, 2025

      Río Sur, Pera Müzesi’nde

      Ekim 16, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025

      Sinematek/Sinema Evi yeni programını duyurdu

      Ekim 21, 2025

      Weapons: İzleyicisini duygusal ve zihinsel olarak zorlayan bir korku filmi

      Ekim 11, 2025

      Erin Brockovich: Mini etekli, topuklu ayakkabılı bir varoluş hikayesi

      Ekim 8, 2025

      Şiir: Kapandık kaldık içimize 

      Temmuz 18, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      Tiyatro Tales’ten ilk oyun: Macbeth’in Cadıları Bir de Bizden Dinleyin

      Kasım 26, 2025

      Gergedanlar AKM Sahnesi’nde

      Kasım 26, 2025

      “Çiçekçi Sokağı”, 1 Kasım’da Kadıköy Eğitim Sahnesi’nde

      Ekim 27, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

      Aralık 3, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

      Aralık 1, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Tanrıçanın Serzenişi: Elpis bize ‘umudunuzu kaybetmeyin’ diyor

      Eylül 25, 2025

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Yolda Olmak, Var Olmaktır

      Ağustos 9, 2025

      Maria Anna Mozart

      Temmuz 20, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      DENİZ GİBİDİR GÖKYÜZÜ

      Aralık 1, 2025

      ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

      Aralık 1, 2025

      DÜNYANIN SONUNA YOLCULUK

      Aralık 1, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • SuareMag
    • Suare Öykü
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » THE HUNGER GAMES: AŞKIN POLİTİK GÜCÜ
    Sinan Cem Çamözü

    THE HUNGER GAMES: AŞKIN POLİTİK GÜCÜ

    Haziran 1, 2025Yorum yapılmamış5 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    sinan cem Çamözü
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Sinan Cem Çamözü

    Distopya denilince genelde aklımıza beton duvarlar, karanlık sokaklar, robotik düzenler gelir… The Hunger Games (Açlık Oyunları) bu kalıba uyuyor gibi görünse de aslında insanlık tarihinin dününe ve bugününe dair bir şeyler anlatıyor gibi. Suzanne Collins’in yazdığı The Hunger Games üçlemesinden uyarlanan film serisi; The Hunger Games (2012), Catching Fire (2013), Mockingjay (Part 1 – 2014), Mockingjay (Part 2 – 2015) totaliter bir rejimin hüküm sürdüğü Panem’de, her yıl düzenlenen ölümcül bir yarışmada hayatta kalmaya zorlanan gençlerin hikâyesi üzerinden ilerliyor. Film ana hatlarıyla baskıcı rejimleri, medya manipülasyonunu ve sınıf eşitsizliğini sorguluyor. Jennifer Lawrence’ın canlandırdığı ana karakter Katniss Everdeen’in kişisel mücadelesi, zamanla sistemin çöküşüne öncülük eden bir isyana dönüşüyor.

    İlginç bir şekilde savaşı başlatan ve barışı getiren aynı duygu: Sevmek.

    Filmin daha en başında iki genç arasındaki masum bir yakınlaşmaya tanık oluyoruz. Ancak zamanla bu yakınlaşma arkadaşlığı aşıp bir direnişe dönüşüyor. Panem gibi baskıcı bir sistemde, birini sevmek bile başlı başına bir isyan. Katniss ve Peeta’nın aşkı, sadece hayatta kalma hamlesi gibi duruyor ama zamanla anlıyoruz ki bu bağ, sistemin kurgusunu altüst eden gerçek bir duygusal devrime dönüşüyor. Bu yüzden bu hikâyede aşk, geri planda kalan bir detay değil, bizzat direnişin simgesi. 

    GERÇEK Mİ, ROL MÜ?

    Ancak kahramanlarımız sevme biçimlerine ilişkin sorular da oluşturuyor aklımızda. Katniss ve Peeta’nın arasındaki şey, gerçekte nedir? Aşk mı? Yoksa sadece “ölmemek için” sahneye konulmuş bir oyun mu? İlk filmden itibaren bunu izleyici olarak biz de sorguluyoruz, Capitol halkı da. Katniss için bu ilişki başta tamamen stratejik; bir nevi “reality show taktiği.” Peeta ise sanki bu işin duygusal tarafına daha erken düşüyor. Ama işin ilginç yanı şu: Sistem onlara ne kadar sahne yazarsa yazsın, zamanla bu ikili rollerinin içinde kendilerini buluyor. Olay tam da burada karmaşıklaşıyor.

    Sevgiyi yaşamak mı daha zor, yoksa gerçekliğine inanmak mı? 

    Capitol’ün kameraları altında gerçek hisleri ayırt etmek neredeyse imkânsız. Ama bir noktadan sonra biz de fark ediyoruz ki, bu gösteri aslında sistemin değil, onların yazdığı bir hikâyeye dönüşüyor.

    Birini gerçekten seviyorsan, onun için her şeyi göze alır mısın? Evet diyenleri haklı çıkarıyor bu film. Katniss ve Peeta, tam da bunu yapıyor ama fark şu ki, onlar bunu milyonların önünde yapıyor. Özellikle şu meşhur zehirli meyve sahnesi… İkisi birden intihar edecekmiş gibi yapıyor da hem Capitol’ün hem de izleyicinin yüreğini ağzına getiriyor ya o sahne. İşte orası sadece bir aşk anı değil; resmen sistemin fişini çektikleri an. Capitol, o sahnede gücünü kaybediyor çünkü halk şunu görüyor: “Bunlar birbirini gerçekten seviyor ve bu sevgi bizim korktuğumuz rejimden daha güçlü.” 

    Aşk, burada bildiğin devrim kıvılcımına dönüşüyor. Artık duygular sadece kişisel meseleler değil, politik eylem. Seviyorsun ve bir anda isyan başlıyor.

    KADIN KAHRAMANIN DÖNÜŞÜMÜ

    Katniss öyle kolay sevgi gösteren, duygularını ortalığa döken biri değil. Çoğu zaman duvar gibi, ama bu onun kalpsiz olduğu anlamına gelmiyor, aslında tam tersi. Katniss sevdiğinde korur, sahiplenir, susar ama vazgeçmez. Prim’e duyduğu abla sevgisi, Rue’ya duyduğu kardeşçe bağlılık, Peeta’ya duyduğu karmaşık ama derin hisler… Hepsi onun direniş biçimi aslında. Elinde ok ve yay var diye kahraman değil Katniss; duygularına sonuna kadar sadık kalarak kahraman oluyor. Duygularını zırh gibi kuşanıyor. Üzerindeki o deri kıyafet belki de bunu temsil ediyordur. Çünkü bu hikâyede güçlü olmak, acı çekmemek değil, acıyı da, sevgiyi de aynı anda taşıyabilmek anlamına geliyor. Katniss’in aşkı klasik romantik aşk değil ama zaten onu farklı yapan da bu.

    Seri ilerledikçe anlıyoruz ki bu aşk hikâyesi mutlu sonla biten klasik bir masal değil. Hele Peeta’nın Capitol tarafından beyni yıkanıp Katniss’i düşman olarak görmeye başlaması… Orası tam bir kırılma anı. Katniss için bu, sadece bir adamı değil, birlikte yaşadığı tüm anıları, güveni ve hatta kimliğini kaybetmek demek. Sevgi, artık güvenli bir liman değil, savaş alanı. Ama işte tam da bu noktada direnmek başlıyor. Sevdiğin kişi artık seni tanımıyor olabilir ama sen onun hâlâ içinde bir yerlerde olduğunu biliyorsun. Bu, kolay bir şey değil. Hem psikolojik hem duygusal olarak yıpratıcı. Ama Katniss pes etmiyor.

    Sevgi bazen iyileşmek, bazen iyileştirmek bazen de hatırlamak olabilir: “Sen kimdin, biz kimdik, hayat bizi neye dönüştürdü?”

    BİR ARAÇ MI, BİR AMAÇ MI?

    Capitol için aşk, sadece bir senaryo malzemesi. Onlar için Katniss ve Peeta’nın ilişkisi, rating’i artıracak bir dram. Ama işin komiği şu: Bu “uydurma” aşk hikâyesi, bir noktadan sonra sistemin elinde patlıyor. Çünkü halk sahte olanı değil, içindeki gerçekliği görüyor. Belki de insanlar yıllardır unuttukları bir duyguyu Katniss ve Peeta’da hatırlıyorlar: Saf, hesapsız, içgüdüsel. 

    Aşk, burada hem sistemin oyuncağı hem de onu bozan virüs gibi. Başta araçtı belki, ama sonra kendi başına bir anlam kazandı. Artık bir strateji değil, bir inanç. Çünkü sevgi, bu kadar manipülasyona rağmen hâlâ inatla yeşeriyorsa o dispotik sistemde bir çatlak var demektir.

    The Hunger Games’i sadece devrim, çatışma, politik mesajlar olarak okuyabiliriz. Ama işin derininde çok daha insani bir şey yattığını da kabul etmeliyiz: Sevmek.

    Katniss’in asıl isyanı yarışlara girdiği anda değil sevdiklerine yönelik bir tehlike ortaya çıktığında başlıyor. Rue’nun yasını tutarken, Peeta’yı yeniden tanımaya çalışırken, Prim’i kurtarmaya çalışırken… O anlarda sadece sistemi çökertmekle uğraşmıyor, sevdiklerini korumak için uğraşıyor. Her ikisi de çok yıpratıcı.

    Finalde Katniss’in Peeta’yla yeniden bağ kurması, sadece bir romantik birleşme olarak yorumlamak eksik olacaktır. Ben romantik bir adam değilimdir; ancak yine de bu filmde onca kaybın, onca yıkımın içinden çıkan karakterlerin hala sevebilme yeteneklerini anlamlı buluyorum. Filmin bize verdiği en değerli mesajlardan biri de bu olabilir: Her koşulda insan kalabilmek.


    SİNAN CEM ÇAMÖZÜNÜN DİĞER SUAREMAG YAZILARI

    AFTER YANG: BELLEK, KİMLİK VE UNUTMA KORKUSU
    PAPRİKA: RÜYALARIN ÖZGÜRLÜĞÜ VE GERÇEKLİĞİN HAPİSHANESİ
    SuareMag – Mayıs 2025
    haziran sinan Cem Çamözü suaremag yazar

    Related Posts

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025 Uncategorized

    SuareMag Aralık

    Aralık 1, 2025 Manşet

    Ayın Kitapları: Aralık ayında ne okuyalım?

    Aralık 1, 2025 Ayın Kitapları

    Ayın Filmleri: Aralık ayında ne izleyelim?

    Aralık 1, 2025 Ayın Filmleri
    Yorum Yap
    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025 Kitap

    Margaret Atwood’un “Kalpten” adlı şiir kitabı Doğan Kitap tarafından Nuray Önlüoğlu çevirisiyle okurla buluşturuldu. Margaret…

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    GALİBİYET

    Ağustos 1, 2025 Buğra Kaleli

    SuareMag Eylül

    Eylül 1, 2025 SUAREMAG

    Selen Gülün Trio 17 Mayıs’ta Asa Khai sahnesinde

    Mayıs 15, 2025 Konser
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.