Close Menu
    Son Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Çarşamba, Aralık 3
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      1 KAVRAM 10 DÜŞÜNÜR: Varoluşun On Yüzü

      Ağustos 2, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Zeytin Kokulu Memleket: Ayvalık

      Ağustos 20, 2025

      Sayım Çınar ile Kopenhag’da Kültür-Sanat 

      Ağustos 9, 2025

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Nihal Gündüz’den ‘makarna’ ile ‘Çevre Krizi’ fotoğrafları

      Ağustos 15, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Antakya Film Festivali başladı

      Kasım 24, 2025

      Sinem Çelebioğlu‘ndan çocuklar için; Dağın Kızı 

      Kasım 20, 2025

      Fethiye Uluslararası Film Festivali başlıyor

      Kasım 4, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Geçmişten günümüze atların tarihteki yeri: ‘Akıncılar, Hükümdarlar ve Tacirler’

      Kasım 27, 2025

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Sayım Çınar ile kitap dünyası

      Kasım 26, 2025

      Tame Impala Barış Manço hayranı!

      Ekim 22, 2025

      “Pekinel Uluslararası Masterclass” 6-12 Eylül’de AKM’de

      Eylül 5, 2025

      Sazakan’dan ilk tekli: AnatolianBlues

      Ağustos 17, 2025

      Ayın Şarkıları: Ağustosta ne dinleyelim?

      Ağustos 1, 2025

      Toz Zerreleri

      Temmuz 24, 2025

      Dönüşümün Hafifliği

      Temmuz 24, 2025

      Tuğlayı Fark Etmek

      Temmuz 24, 2025

      Yaşama Dair

      Temmuz 24, 2025

      Río Sur, Pera Müzesi’nde

      Ekim 16, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025

      Sinematek/Sinema Evi yeni programını duyurdu

      Ekim 21, 2025

      Weapons: İzleyicisini duygusal ve zihinsel olarak zorlayan bir korku filmi

      Ekim 11, 2025

      Erin Brockovich: Mini etekli, topuklu ayakkabılı bir varoluş hikayesi

      Ekim 8, 2025

      Şiir: Kapandık kaldık içimize 

      Temmuz 18, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      Tiyatro Tales’ten ilk oyun: Macbeth’in Cadıları Bir de Bizden Dinleyin

      Kasım 26, 2025

      Gergedanlar AKM Sahnesi’nde

      Kasım 26, 2025

      “Çiçekçi Sokağı”, 1 Kasım’da Kadıköy Eğitim Sahnesi’nde

      Ekim 27, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

      Aralık 3, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

      Aralık 1, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Tanrıçanın Serzenişi: Elpis bize ‘umudunuzu kaybetmeyin’ diyor

      Eylül 25, 2025

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Yolda Olmak, Var Olmaktır

      Ağustos 9, 2025

      Maria Anna Mozart

      Temmuz 20, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      DENİZ GİBİDİR GÖKYÜZÜ

      Aralık 1, 2025

      ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

      Aralık 1, 2025

      DÜNYANIN SONUNA YOLCULUK

      Aralık 1, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • SuareMag
    • Suare Öykü
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » Fotoğraflarıyla insan ve doğa hikayeleri yazan bilge: Sebastião Salgado
    Fotoğraf

    Fotoğraflarıyla insan ve doğa hikayeleri yazan bilge: Sebastião Salgado

    Mayıs 24, 2025Yorum yapılmamış5 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Sebastião Salgado, tanıklık etti yaşadığı çağa, siyah beyaz karelerle yazdı hikayelerini. Ömrü boyunca çok az konuştu. Ama fotoğrafları çok şey anlattı. Emek hakkında. Göç hakkında. Doğa hakkında. İnsan olmak hakkında.

    Nilgün Karataş
    Hikâyecinin Hikayesi

    Çamurlu bir patikada çıplak ayaklarıyla yürüyen bir çocuk. Zorluğun sıradanlığı var bakışlarında. Bir başka çocuğu merak ediyorum ona bakarken; fotoğraf makinesini tutan el, objektiften bakan göz, deklanşöre basan el bir zamanlar bir çocuğa aitti.
    8 Şubat 1944’te doğan bir çocuğa… Adı: Sebastião Salgado.
    Brezilya’nın Minas Gerais eyaletindeki Aimorés kasabası. Ülkenin iç kısımlarında, çatlak topraklar diyarında büyüyen bir çocuktu Sebastião. Yağmurdan sonra kokan kırmızı toprak, ilk anılarından biri olmalı.
    Ekonomist olacaktı; öyle söylediler. Paris’e gitti, doktorasını yaptı. Ama insanlar, rakamlara sığmıyor, tabloların satırlarında kayboluyordu. O kaybolmamak için bir gün yolunu değiştirdi. 
    Hayal ediyorum o bir günü:

    Genç adam uykusuz geçen bir gecenin sabahında, henüz gün doğmamışken Paris’in gri ışıklarına bakarak kararını veriyor: Rakamlar insanı anlatmıyor, başka bir gözle bakmalıyım dünyaya. 

    O gün kamerayı eline alıyor ve gerçeğin peşine düşüyor. Ama onun gerçeği düz bir haber fotoğrafı değil; bir annenin çölde bebeğini sarmalayan eli, bir işçinin yüzüne yapışmış ter, bir göçmenin gözüne doluşan toz…
    Anlattıklarımın hepsi var o fotoğraflarda.
    Çünkü Salgado, duygunun izdüşümünü yakalayan bir hikâye anlatıcısı.

    İlk çektiği karelerde hissettiğim şey: Suskunluk. Gözleri yere bakan insanlar, omuzlarında dünyanın yükü. Ama bu bir acındırma değil, bir tanıklık. Çünkü Salgado, fotoğrafı bir silah gibi değil bir ayna gibi tuttu dünyaya.

    Afrika’dan Latin Amerika’ya, Sovyet sonrası Avrupa’dan Orta Doğu’ya uzandı yolları. Göç edenlerin izinden yürüdü, madenlere indi, çocuklarla aynı sıraya oturdu. Her kare, bir hikâyeydi. Her bakış, bir hayatın özeti.

    Onun en çok bilinen projelerinden biri: “Workers – Emeğin Hikâyesi.”
    Kömür madeninden yükselen is gibi, insanlık da yüzüne bulaşan karanlıkla konuşuyor burada.
    Salgado bu seride sadece işçileri değil; emek üzerinden kurulan tüm bir uygarlığı gösteriyor.
    O meşhur Serra Pelada Altın Madeni fotoğrafı…
    Kapitalizmin estetik röntgeni.
    Her ter damlası, insanın insana, ne uğruna neler yaptığını akıtıyor ruhumuza.
    Omuz omuza, zincir gibi inip çıkan binlerce adam. Kazma sesleri yok bu fotoğrafta ama birazcık dikkatli bakınca duyarsınız mutlaka. 

    Sonra geliyor “Migrations” – Göç.
    Ruanda, Etiyopya, Kosova…
    Bu göçler yalnızca bir yer değişimi değil; bazen bir sürgün bazen hayatta kalma içgüdüsünün zorunlu mesaisi. Köklerden koparak yola düşmenin adı, göç.
    Aklımda bir göç karesi. 
    Bir çocuğun annesinin sırtında uyurken çekilen fotoğrafı. Bin sayfadan daha fazlasını anlatan siyah beyaz bir hikaye.
    İşte bu Salgado’nun anlatısının gücü.
    Salgado için göç, haritalarla değil; ayak izleriyle çizilen bir trajedi çünkü.
    Yalnızca bir coğrafi hareket değil göç, insanlığın zorunlulukla sınandığı, köklerinden koparıldığı bir dram.
    Yine de o, göçmenleri acındırmaz. Direnen, dayanan, yürüyen insanı gösterir.
    Umut bir yerden bize bakıyordur bu seride.

    Ve sonra Salgado’nun sustuğu yıllar…
    Ruanda soykırımının ardından çektiği fotoğraflar yalnızca belge değil insanlığın en büyük ayıplarından birine tuttu ışığı.  
    Gördükleri çok ağırdı. Orada insanlığın en karanlık yüzüyle karşılaştı. Salgado eve döndüğünde konuşamaz haldeydi. Makinesini bıraktı, “İnsanlık tükenmiş” dedi içinden.

    Depresyona giren Salgado, eşi Lélia ile birlikte, Brezilya’daki ailesine ait çiftlik arazisine döndü. Çorak, kurumuş bir toprak parçasına gömdü acısını. 
    İnsana küstükten sonra, toprağa döndü Salgado. Ve toprağın yüzüne baktığında, yeniden umut gördü. Karı koca el ele verdiler, Kurumuş tepelerde yeniden ağaç diktiler. Ve o topraklar yıllar içinde yeşile döndü. 
    Bir sivil toplum kuruluşu olarak Instituto Terra böyle doğdu; bir insanın yalnızca belgeleyen değil, onaran da olabileceğini hatırlattı hepimize. 
    20 yılda 2 milyondan fazla ağaç dikildi bu projeyle, bölgedeki doğal yaşam yeniden canlandı. Sadece çevreci bir hareket değildi bu, insanın doğayla ve kendiyle barışma çabası.

    İşte böyle doğdu Genesis: Yaratılış değil, yeniden doğuş.
    Amazon’un kalbinden buzullara, balinalardan çöllere…
    Genesis, insanın doğayla barışma ihtimali için yazılmış görsel bir dua gibi.
    Işığı bu kez bir yara gibi değil, şifa gibi kullandı Salgado.

    “Bu gezegeni sevebilmemiz için önce onu tanımamız gerekir.” 

    Bu sözleri eden Salgado, dünyanın henüz bozulmamış yerlerini belgeleyerek doğaya olan saygısını görsel dile çevirdi. Asıl önemlisi Genesis’le, unutulmuş kadim bir bilgiyi hatırlatmak için uğraştı. Modern uygarlığın henüz elini değdirmediği doğa parçalarını, bu coğrafyalarda yaşayan canları belgeledi. Dünyanın yüzde 46’sının hâlâ “doğal” kaldığını göstermek istiyordu. 

    Salgado bize umut vermek için çabaladı, belki de güzel bir şeyler olabileceğine inandırmak istiyordu.
    Salgado’nun son yılları insanı, doğasının karanlığından çekip, ışığa çıkaran bir yeniden doğuşun kanıtıydı. Onun fotoğrafları bize şöyle fısıldadı:

    “İnsan sadece yok etmez; iyileştirebilir de.”

    Susan Sontag der ki, “Bazı fotoğraflar insanı şok eder, bazıları ise düşünmeye zorlar.”
    Salgado’nun kareleri ikisini de yapar. Ancak Sontag, bir başka yorumunda Salgado’nun fotoğraflarının zaman zaman acıyı estetikleştirdiğini ve izleyicinin tepki vermek yerine bu acıya güzellik penceresinden bakabildiğini de söyler. Bu, fotoğrafın etik gücüne dair tartışmaları da beraberinde getirir. Bugün bunu tartışacak değiliz.
    Salgado gitti çünkü.
    İnsan olmanın hakkını verdi ve gitti.
    O, dünyaya fotoğraf çekmek için değil, hakkını vermek için bakan bir adamdı.

    Yazar Eduardo Galeano, Salgado’nun fotoğraflarını insanlık onurunun güçlü bir yansıması olarak tanımlar. Ona göre Salgado, yalnızca acıyı değil; direnci, sabrı ve umutla ayakta kalmayı da karelerine taşımıştır.

    24 Mayıs 2025.
    Bugün Salgado aramızdan ayrıldı.
    Ama bir madencinin sırtındaki çamur hâlâ elimizde.
    Bir göçmenin ayak parmakları hâlâ iz bırakıyor sayfalarda.
    Bir annenin gözleri hâlâ fotoğrafın içinden bize bakıyor.
    Ve o sessizlik… Hâlâ çok şey anlatıyor.

    Salgado, şamatadan, gürültüden uzak, sessiz bir görsel dilin efendisiydi.
    Okunan fotoğrafların sessiz efendisi. 
    Bugün yalnızca bir fotoğrafçıya değil, bir hikâye ustasına veda ediyoruz.
    Salgado’yu anlatırken hep onu fotoğraflarıyla anıyoruz. Çünkü o, çağın tanığı olan eserleriyle bütünleşmiş bir insandı. Bütün dünya onu, gerçekleri siyah beyaz bir anlatıyla gözümüze sokan bir modern zaman seyyahı gibi tanıdı.

    Artık o yok. Ama hâlâ bir madencinin sırtındaki terde, bir annenin gözlerindeki sessizlikte, doğanın yapraklarındaki ışıltıda, bir çocuğun taşıdığı umutta yaşıyor.

    İnsanlar gider, hikâyeleri kalır.
    Bu da Salgado’nun hikayesi…


    H. Nilgün Karataş

    Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden “gazetecilik yapmayacağım” diyerek mezun oldum ve yıllarca Milliyet, Dünya, Günaydın, Akşam, BusinessWeek Dergisi, Para Dergisi ve Hürriyet Gazetesi’nde “çok severek” çalıştım. Uzmanlık alanım ekonomi gazeteciliği olmasına karşın kitaplar ve filmler beni her zaman büyüledi, hayatı onlar üzerinden çözümlemeyi sevdim. Hep yazdım, çok yazdım; ilk yayımlanan romanım Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar oldu, Halen Suare Dergi, Bianet, Distopya ve Yeni Sinema Dergisi için yazarken öykü, roman ve senaryo çalışmalarımı da sürdürüyorum. Bu arada ikinci üniversite olarak İstanbul Üniversitesi’nde Felsefe Bölümü öğrencisiyim.

    YAZARIN TÜM YAZILARI
    Sebastião Salgado: Çağına tanıklık eden bir fotoğraf efsanesi
    fotoğraf salgado

    Related Posts

    Ayın Kitapları: Aralık ayında ne okuyalım?

    Aralık 1, 2025 Ayın Kitapları

    Ayın Filmleri: Aralık ayında ne izleyelim?

    Aralık 1, 2025 Ayın Filmleri

    Ayın Şarkıları: Aralık ayında ne dinleyelim?

    Aralık 1, 2025 Ayın Şarkıları

    Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

    Aralık 1, 2025 Makale
    Yorum Yap
    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025 Kitap

    Margaret Atwood’un “Kalpten” adlı şiir kitabı Doğan Kitap tarafından Nuray Önlüoğlu çevirisiyle okurla buluşturuldu. Margaret…

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    KÖPÜĞÜN HAFIZASI 

    Aralık 1, 2025 Hakan Akdoğan

    Pedro Almodóvar imzalı “Yandaki Oda” filminin resmi posteri yayınlandı

    Eylül 2, 2024 Sinema

    Tanıyan unutmaz! Zamanımızın Bir Kahramanı: Peçorin

    Ağustos 7, 2023 Edebiyat
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.