Close Menu
    Son Eklenenler

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025

    BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

    Aralık 1, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Çarşamba, Aralık 3
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      1 KAVRAM 10 DÜŞÜNÜR: Varoluşun On Yüzü

      Ağustos 2, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Zeytin Kokulu Memleket: Ayvalık

      Ağustos 20, 2025

      Sayım Çınar ile Kopenhag’da Kültür-Sanat 

      Ağustos 9, 2025

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Nihal Gündüz’den ‘makarna’ ile ‘Çevre Krizi’ fotoğrafları

      Ağustos 15, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Antakya Film Festivali başladı

      Kasım 24, 2025

      Sinem Çelebioğlu‘ndan çocuklar için; Dağın Kızı 

      Kasım 20, 2025

      Fethiye Uluslararası Film Festivali başlıyor

      Kasım 4, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Geçmişten günümüze atların tarihteki yeri: ‘Akıncılar, Hükümdarlar ve Tacirler’

      Kasım 27, 2025

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Sayım Çınar ile kitap dünyası

      Kasım 26, 2025

      “Ne istemediğini bilen ama ne istediğini bilmeyen”lerin romanı: Sokaktaki Adam

      Kasım 20, 2025

      Tame Impala Barış Manço hayranı!

      Ekim 22, 2025

      “Pekinel Uluslararası Masterclass” 6-12 Eylül’de AKM’de

      Eylül 5, 2025

      Sazakan’dan ilk tekli: AnatolianBlues

      Ağustos 17, 2025

      Ayın Şarkıları: Ağustosta ne dinleyelim?

      Ağustos 1, 2025

      Toz Zerreleri

      Temmuz 24, 2025

      Dönüşümün Hafifliği

      Temmuz 24, 2025

      Tuğlayı Fark Etmek

      Temmuz 24, 2025

      Yaşama Dair

      Temmuz 24, 2025

      Río Sur, Pera Müzesi’nde

      Ekim 16, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025

      Sinematek/Sinema Evi yeni programını duyurdu

      Ekim 21, 2025

      Weapons: İzleyicisini duygusal ve zihinsel olarak zorlayan bir korku filmi

      Ekim 11, 2025

      Erin Brockovich: Mini etekli, topuklu ayakkabılı bir varoluş hikayesi

      Ekim 8, 2025

      Şiir: Kapandık kaldık içimize 

      Temmuz 18, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      Tiyatro Tales’ten ilk oyun: Macbeth’in Cadıları Bir de Bizden Dinleyin

      Kasım 26, 2025

      Gergedanlar AKM Sahnesi’nde

      Kasım 26, 2025

      “Çiçekçi Sokağı”, 1 Kasım’da Kadıköy Eğitim Sahnesi’nde

      Ekim 27, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

      Aralık 1, 2025

      Erhu virtüözü Eliott Tordo, 4 Aralık’ta AKM sahnesinde

      Aralık 1, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Tanrıçanın Serzenişi: Elpis bize ‘umudunuzu kaybetmeyin’ diyor

      Eylül 25, 2025

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Yolda Olmak, Var Olmaktır

      Ağustos 9, 2025

      Maria Anna Mozart

      Temmuz 20, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      DENİZ GİBİDİR GÖKYÜZÜ

      Aralık 1, 2025

      ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

      Aralık 1, 2025

      DÜNYANIN SONUNA YOLCULUK

      Aralık 1, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • SuareMag
    • Suare Öykü
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?
    Sinan Cem Çamözü

    ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

    Aralık 1, 2025Yorum yapılmamış3 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Sinan Cem Çamözü

    Zindan Adası (Shutter Island), gerilim türünü kendi sınırlarından taşıran ve izleyici üzerindeki etkisini seans bittiğinde bile sürdürmeyi başaran bir film. Martin Scorsese, izole bir adada geçen bu hikâyede yalnızca kaybolan bir hastayı arayan iki polis memurunu anlatmıyor; aynı zamanda insan zihninin acıyla kurduğu karmaşık ilişkiye, inkârın yapısına ve savunma mekanizmalarının karanlık gücüne de bakmamızı sağlıyor.

    Leonardo DiCaprio’nun Teddy Daniels’ı, bir polis memurundan çok, gerçeğin ağırlığını kaldıramadığında ondan kaçan modern insanın temsilcisi gibi. Teddy ve ortağı Chuck Aule, basit görünen bir kaybolma vakası için Shutter Island’a ayak basıyor. Ancak adanın sisli atmosferi, kısa sürede bir soruşturmadan çok Teddy’nin zihninde açılan labirente dönüşüyor. Film, adadaki her ipucunu, Teddy’nin geçmişine açılan bir gedik gibi kullanarak bizi hem gerilimin içinde tutuyor hem de karakterin bastırdığı acılarla temas ettiriyor.

    Adada kayalıkları döven dalgalar, Teddy’nin içindeki karmaşanın neredeyse doğal bir uzantısı. Savaşın yaraları, karısının ölümü, kaybolan çocukların hayaleti…

    Teddy ne kadar yeni bir hikâye inşa etmeye çalışsa da, dalgalar onu hep aynı kıyıya, eski gerçeğe vuruyor. Bu yalnızca görsel bir şov değil; zihnin, gerçekle hayal arasındaki o kırılgan geçici de simgeliyor.

    Gerçek hayatta da benzer bir döngüden söz edilebilir mi?

    İnsan unutmaya çalışıyor, üstünü kapatıyor ama hiçbir şey tamamen kaybolmuyor. Uygun bir tetikleyici, yıllarca sessizce duran acıyı yeniden canlandırabiliyor. Bu açıdan bakınca film, bastırılan travmaların görünmezliğini değil, geri dönüşünün kaçınılmazlığını gösteriyor.

    Film duvarlarla da çarpıştırıyor izleyicisini. Ashecliffe Hastanesi’nin taş duvarları ise yalnızca bir akıl hastanesinin mimarisi değil; baskının, kontrolün ve inkârın dışavurumu.

    Teddy, bu duvarların içinde dolaşırken aslında kendi zihninin çok daha yüksek duvarlarıyla mücadele ediyor. Gerçeği kaldıramadığı için kendine “Ajan Daniels” adında yeni bir kimlik kuruyor. Komplo teorilerine sığınması, zihnin acıyı ertelemek için kurduğu bir sığınak gibi; geçici, güvenli görünen ama giderek daha fazla izole eden bir yapı.

    Film, insanın acıdan kaçmak için ördüğü bu duvarları berrak biçimde gösteriyor. Teddy’nin kurduğu kimlik, yalnızca gerçeği geciktirmiyor; onu kendine yabancılaştırıyor. Zihnin koruma içgüdüsü, bazen kişiyi güvende tutmak yerine daha büyük bir karanlığa itebiliyor.

    Soruşturma ilerledikçe film dış dünyadan iç dünyaya doğru kayıyor. Teddy’nin adadaki araştırmaları, giderek kendi zihnindeki eksik parçaları birleştirme çabasına dönüşüyor. Her sorgu, aslında kendine yönelttiği bir soruyu temsil ediyor. Ve sonunda gerçek açığa çıkıyor: Teddy Daniels aslında Andrew Laeddis. Karısının ölümünün ardından akıl sağlığını yitirmiş ve dayanabilmek için kendine başka bir hikâye yaratmış. Adaya gelişi gerçeği bulmak için değil, ondan uzaklaşmak için.

    Bu noktada film, izleyiciye sade ama sert bir soru yöneltiyor: Gerçekle yüzleşmek mi daha acı vericidir, yoksa ondan kaçmanın bedeli mi? Kaçış, kısa bir konfor sunsa da ertelenen gerçekler kendini mutlaka hatırlatmıyor mu?

    Zindan Adası bu nedenle yalnızca Teddy’nin hikâyesi değil. Bizim zihnimizde zaman zaman adalara da işaret ediyor. Unutmak istediğimiz her şeyin, uygun anı bulduğunda yeniden kıyıya vurabileceğini anlatıyor bize. Ertelediğimiz gerçeklerin yükünü küçültmediğini, aksine görünmez biçimde büyüttüğünü hatırlatıyor.

    Tüm bunları unutup filme bambaşka bir açıdan da bakmak mümkün. Zindan Adası’nı izlerken Teddy’ye inanmak da mümkün, hatta film bunu özellikle istiyor. Scorsese’nin en büyük oyunu burada başlıyor. Film boyunca Teddy’nin gözünden gösteriyor her şeyi, onun algısına mahkûmuz. Ya her şey bir komploysa? Ada, hastane, dalgalar, duvarlar, doktorlar…  Belki de hepsi Teddy’i delirtmek içindi…

    Bu konuda kararı izleyiciye bırakıyor film. Scorsese verebildiği kadar ipucu veriyor ve bize daha büyük bir soru bırakıyor:

    “Haklı olup, olmamanın ne önemi var? Önemli olan çekilen acı değil mi?”


    sinan Cem Çamözü suaremag yazar

    Related Posts

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025 Uncategorized

    SuareMag Aralık

    Aralık 1, 2025 Manşet

    Ayın Kitapları: Aralık ayında ne okuyalım?

    Aralık 1, 2025 Ayın Kitapları

    Ayın Filmleri: Aralık ayında ne izleyelim?

    Aralık 1, 2025 Ayın Filmleri
    Yorum Yap
    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025 Tiyatro

    Türkiye Tiyatro Vakfı’nın hazırladığı Tiyatro Hazinemizden sergisi kapsamındaki etkinlikte turne anıları anlatılacak. Depo İstanbul, bu bellek…

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025

    BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

    Aralık 1, 2025

    Erhu virtüözü Eliott Tordo, 4 Aralık’ta AKM sahnesinde

    Aralık 1, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    Dilsiz, dudaksız binlerce söz söyler Tanrı: Kübra

    Ocak 23, 2024 Elif Gülünay

    Fotoğrafçı Duygu Aydemir’den ‘Capella’nın Merceği’ sergisi

    Mayıs 18, 2023 Fotoğraf

    ŞİİR SANA RASTLADIYSA

    Ağustos 1, 2025 SUAREMAG
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025

    BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

    Aralık 1, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.