Close Menu
    Son Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Çarşamba, Aralık 3
    X (Twitter) Instagram Facebook
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    • YAŞAM
      1. Aktüel
      2. Beslenme
      3. Felsefe
      4. Fitness
      5. İlişkiler
      6. Kişisel Bakım
      7. Kişisel Gelişim
      8. Psikoloji
      9. Sağlık
      10. Seyahat
      11. Sürdürülebilir Yaşam
      12. Teknoloji
      13. View All

      Nazlı Eray’a “Yaşayan Efsane” Onuru

      Temmuz 5, 2025

      Yüzüncüyıl Gazeteciler Derneği’nden anlamlı seminer

      Temmuz 3, 2025

      ‘Boykot bir hak mı? Suç mu? ‘ sorusuna yanıt arayanlar için 10 film

      Nisan 2, 2025

      Sinema tutkunları için yepyeni bir mecra: Yeni Sinema Dergisi 

      Şubat 28, 2025

      İnovatif makarnacı Pastavilla 32. yaşını ödülle kutluyor

      Nisan 22, 2024

      Buğday Derneği ‘zehirsiz kentler’ için harekete geçti

      Aralık 23, 2021

      1 KAVRAM 10 DÜŞÜNÜR: Varoluşun On Yüzü

      Ağustos 2, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Institut français, Fransız yazar, felsefeci ve filolog Barbara Cassin’i ağırlıyor

      Şubat 25, 2025

      Sade Yaşamın Gücü: Epikür ve Tao’nun izinde sadeleşmek

      Aralık 7, 2024

      Ergen ebeveynleri için kılavuz

      Eylül 23, 2024

      Aşkın Lotus Hali… 

      Temmuz 4, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      ‘Rekabetçi Aile’yi izlerken kendimize de gülebilir miyiz?

      Ağustos 27, 2023

      Parfümde şişe tasarımı kokudan önemli olabilir mi?

      Mart 28, 2023

      Saç bakımına ilişkin merak edilen 6 soru ve 6 yanıt

      Nisan 17, 2022

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Stresten Huzura: Deneyimlenmiş bir dönüşüm süreci

      Mart 6, 2025

      Yeni Eril: Dr. Nil Keskin’den kapsamlı bir dönüşüm rehberi

      Mart 4, 2025

      Cansel Oruç’un ‘Başarmaktan Korkma’ kitabı okuyucuyla buluştu

      Aralık 26, 2024

      Beynini Resetle: Zihinsel rahatsızlıklar ve metabolizmayla ilişkisi

      Eylül 30, 2025

      Kimdir bu “Narsist Sapkınlar?”

      Mayıs 29, 2025

      Borderline: Bir Kişilik Bozukluğunun Biyografisi

      Mayıs 6, 2025

      Dementor – Ruh Emici: Narsisizmin gölgesinde bir yok oluş ya da yeniden doğuş hikâyesi

      Şubat 17, 2025

      ‘Hepimiz Narsistiz’ kitabının yazarı Şule Öncü: Sanıldığından yaygın!

      Mayıs 17, 2024

      “Doktordan Az Kullanılmış” bu defa bir kitap adı oldu

      Ağustos 29, 2023

      Prof. Dr. Körükoğlu’ndan sağlıklı ve genç kalmanın sırları

      Mayıs 7, 2023

      Salmonella’dan korunmak mümkün mü?

      Nisan 27, 2022

      Zeytin Kokulu Memleket: Ayvalık

      Ağustos 20, 2025

      Sayım Çınar ile Kopenhag’da Kültür-Sanat 

      Ağustos 9, 2025

      Kadim bir kültür kenti: Denizli

      Mayıs 21, 2025

      Kayıp bir çantanın peşinde Patagonya’da edebiyat

      Şubat 20, 2025

      Nihal Gündüz’den ‘makarna’ ile ‘Çevre Krizi’ fotoğrafları

      Ağustos 15, 2025

      ‘Baumit ile Olasılıklar’ kitabı ile geleceği yeniden düşünüyor

      Eylül 20, 2023

      Heykeltıraş Varol Topaç’ın çelik üretim atıklarından yarattığı eser Contemporary İstanbul’da

      Eylül 17, 2023

      Jeotermal enerjiyi çocuklara anlatan kitap: Damla Adamlar

      Ağustos 31, 2023

      Kim Korkar Yapay Zekadan

      Haziran 8, 2025

      Türkiye’nin mutfak ve kültür mirasından seçkiler dijital erişime açılıyor

      Ekim 20, 2023

      Mevzular Açık Mikrofon, artık GAİN’de

      Eylül 1, 2023

      Akıllı makineler ve robotlar denilince akla gelen filmler

      Ağustos 31, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Antakya Film Festivali başladı

      Kasım 24, 2025

      Sinem Çelebioğlu‘ndan çocuklar için; Dağın Kızı 

      Kasım 20, 2025

      Fethiye Uluslararası Film Festivali başlıyor

      Kasım 4, 2025
    • KÜLTÜR – SANAT
      1. Kitap
      2. Müzik
      3. Öykü
      4. Sanat
      5. Sergi
      6. Sinema
      7. Şiir
      8. Tiyatro
      9. Video
      10. View All

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Geçmişten günümüze atların tarihteki yeri: ‘Akıncılar, Hükümdarlar ve Tacirler’

      Kasım 27, 2025

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Sayım Çınar ile kitap dünyası

      Kasım 26, 2025

      Tame Impala Barış Manço hayranı!

      Ekim 22, 2025

      “Pekinel Uluslararası Masterclass” 6-12 Eylül’de AKM’de

      Eylül 5, 2025

      Sazakan’dan ilk tekli: AnatolianBlues

      Ağustos 17, 2025

      Ayın Şarkıları: Ağustosta ne dinleyelim?

      Ağustos 1, 2025

      Toz Zerreleri

      Temmuz 24, 2025

      Dönüşümün Hafifliği

      Temmuz 24, 2025

      Tuğlayı Fark Etmek

      Temmuz 24, 2025

      Yaşama Dair

      Temmuz 24, 2025

      Río Sur, Pera Müzesi’nde

      Ekim 16, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Rüyaların Ressamı: Remedios Varo’dan 6 büyülü tablo

      Haziran 10, 2025

      Balenin Rus yıldızları Bodrum’da

      Ağustos 12, 2024

      İstanbul’da devam eden 16 sergi

      Temmuz 10, 2025

      Ressam Ömer Onay’ın ‘Bilinç Akışı’ sergisi AKM’de

      Haziran 20, 2025

      ‘Mumi’lerin yaratıcısı Tove Jansson eserleriyle Aynalı Geçit’te

      Mayıs 8, 2025

      Handan Özbek’in “Çıplak Kıta” sergisi Goba Art & Design’da

      Mart 12, 2025

      Yunanistan Sineması Günleri, 2 Aralık’ta başlıyor

      Kasım 28, 2025

      Sinematek/Sinema Evi yeni programını duyurdu

      Ekim 21, 2025

      Weapons: İzleyicisini duygusal ve zihinsel olarak zorlayan bir korku filmi

      Ekim 11, 2025

      Erin Brockovich: Mini etekli, topuklu ayakkabılı bir varoluş hikayesi

      Ekim 8, 2025

      Şiir: Kapandık kaldık içimize 

      Temmuz 18, 2025

      Şiir: Huy İşte

      Temmuz 7, 2025

      GÜRÜLTÜNÜN ORTASINDA SESSİZLİĞE YOLCULUK: MODERN DÜNYADA DİNGİNLİĞİN PEŞİNDE

      Temmuz 1, 2025

      Şiir: Ne Zaman

      Haziran 10, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      Tiyatro Tales’ten ilk oyun: Macbeth’in Cadıları Bir de Bizden Dinleyin

      Kasım 26, 2025

      Gergedanlar AKM Sahnesi’nde

      Kasım 26, 2025

      “Çiçekçi Sokağı”, 1 Kasım’da Kadıköy Eğitim Sahnesi’nde

      Ekim 27, 2025

      Parazit – Sınıfsal uçurumların sarsıcı anlatımı

      Haziran 30, 2025

      Garfield’in resmi posteri yayınlandı

      Aralık 19, 2023

      Napolyon bu kez Jaquin Phoenix’in yorumuyla sinemada

      Kasım 23, 2023

      Freud’s Last Session filminden fragman

      Ekim 27, 2023

      Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

      Aralık 3, 2025

      Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

      Aralık 3, 2025

      Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

      Aralık 3, 2025

      BİFO ve Barbara Hannigan’dan özel konser

      Aralık 1, 2025
    • SD+
      1. Röportaj
      2. Haber
      3. Makale
      4. Portre
      5. Diğer
      6. View All

      Demet Cengiz’in Leylâ’sı ile kaderin kırılma anları

      Kasım 27, 2025

      Tanrıçanın Serzenişi: Elpis bize ‘umudunuzu kaybetmeyin’ diyor

      Eylül 25, 2025

      DÜNYAYA BİR KRİSTALDEN BAKMAK… HER IŞILTIDA BAŞKA DÜNYALARA YOL ALMAK…

      Haziran 28, 2025

      Booky Kitabevi: Bir insan, butik bir kitabevi, kocaman bir topluluk

      Haziran 22, 2025

      Yeşilçam’ın köklü şirketi Erman Film’de yollar ayrıldı

      Şubat 6, 2025

      Defne ya da Bazı Tuhaf Hayatlar: Herkes kendi hikayesine sahip çıksın!

      Kasım 16, 2024

      İstanbul’un plajlarına otobüs seferleri başladı

      Ağustos 7, 2024

      Biletinial’da ‘yorum ve reyting’ uygulaması

      Nisan 17, 2024

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      Dalí’nin Tavşan Deliği: Bir romanın resme dönüşen rüyası

      Haziran 12, 2025

      Romalı tarihçilerin yazmadığı Kleopatra: Hükümdar, alim ve filozof bir kadın

      Haziran 10, 2025

      Bir antikahramanın portresi: MARLA SINGER

      Nisan 30, 2025

      Yolda Olmak, Var Olmaktır

      Ağustos 9, 2025

      Maria Anna Mozart

      Temmuz 20, 2025

      Pablo Neruda: Aşkın, kavganın ve sessiz coğrafyaların şairi

      Temmuz 12, 2025

      Ulus Baker: Kısacık hayatına çağları sığdıran ‘birisi’

      Temmuz 12, 2025

      Gülhane Parkında sarnıç olduğunu biliyor muydunuz?

      Nisan 2, 2023

      Klasik mobilyada en çok tercih edilen ağaç türlerini biliyor musunuz?

      Nisan 1, 2023

      Mart ayında Türkiye’nin en çok konuştuğu başlıklar

      Nisan 1, 2023

      Zamanı Sahiplenenin Dünyayı Yönetmesi Üzerine

      Aralık 1, 2025

      DENİZ GİBİDİR GÖKYÜZÜ

      Aralık 1, 2025

      ZİNDAN ADASI: İNKAR MI? KOMPLO MU?

      Aralık 1, 2025

      DÜNYANIN SONUNA YOLCULUK

      Aralık 1, 2025
    • PODCAST

      Podcast: Hayati Tavsiyeler ‘Bahar ve Mitoloji’ ile yayında

      Mayıs 5, 2023

      Denenmiş, test edilmiş, onaylanmış: Hayati Tavsiyeler

      Mayıs 5, 2023

      Meraklı bünyeler için podcast kanalı: Suare Online

      Mayıs 1, 2023

      Akla takılan sorulara yanıt arayan podcast: Neymiş?

      Nisan 9, 2023

      Hayati Tavsiyeler: Kendine yatırım yapanlara özel podcast

      Nisan 9, 2023
    • YAZARLARIMIZ
    • SuareMag
    • Suare Öykü
    Suare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve DahasıSuare Dergi – Film – Kitap – Sanat – Hayat ve Dahası
    Buradasınız:Anasayfa » KÜŞTERİ MEYDANI’NIN GÖLGESİ
    Sevin Bayrı

    KÜŞTERİ MEYDANI’NIN GÖLGESİ

    Kasım 1, 2025Yorum yapılmamış5 dk Okuma Süresi
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    Sevin Bayrı
    Paylaş
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Sevin Bayrı

    Küşteri Meydanı, tahta iskeletin arasına gerilmiş beyaz patiskanın adıdır. Bir de o perdenin ardındaki iki kişinin paylaştığı koca bir dünyanın. O dünya ki, ne zaman ışık yanıp tasvirler dile gelse, bütün kalabalık nefesini tutar, hayatın ta kendisi o loş alanda tecelli ederdi.

    Usta, Hayâlî Cemal’di. Otuz yılı aşkın süredir o perdenin ardında, pırıl pırıl, parmakları maharetli, sesi bin bir tonlu bir sihirbazdı. Akşam çöktüğünde, kalabalık o meydana doluşur, gündelik hayatın bütün yorgunluğunu, bütün ağırlığını eşikte bırakırdı. Bu perdenin ardında konuşulan dil, çarşıda, pazarda, kahvede yankılanan ama hiçbir zaman bu denli özgürce söylenemeyen bir dildi. İki boyutlu, deriden kesilmiş, rengârenk biçimler; bir elin çevikliğinde can bulur, bütün toplumun aynası olurdu. Halk, burada kendini görür, kendi derdine güler, kendi aksayan yanını alaycı bir neşeyle seyrederdi. Cemal Usta’nın incecik değneği, tasvirlerin boyun kemiği gibiydi; o değnekle dokunduğunda, Karagöz kaba ve pervasız bir halk kahramanına, Hacivat ise nazik ama kurnaz bir şehirli kurnazına dönüşürdü. O, sadece bir oyuncu değil, şehrin vicdanının fısıltısını, gönlünce eğlenmenin yasa dışı keyfini beyaz perdeye yansıtan bir meddah-ı zıll (gölge hikâyecisi) idi. Gözlerinin içi, sahneye vuran mum ışığı gibi parlardı. Onun ellerinde Karagöz, Hacivat, Çelebi, Zenne; her biri bir ruha bürünürdü. Perde onun, sahne onun, sesler onundu. O, “Kendi Gölgesinin Kralı” idi.

    Yardak, Tufan’dı. Henüz yirmilerinin başında, Hayâlî Cemal’in yanında birkaç yıldır yardaklık yapan, genç, hızlı ve hevesli bir delikanlı. Görevi basitti: Tasvirleri ustasına hazırlayıp vermek, ara sıra tef çalmak, perdenin arkasındaki düzeni sağlamak. Ancak Tufan’ın gözleri perdeden bir an olsun ayrılmazdı. Ustasının her ses değişimini, her çubuk tutuşunu, tasvirlerin perdede dans edişini değil, uçuşunu izlerdi.

    Cemal Usta ilk başlarda keyif alırdı bu gencin enerjisinden. Tufan, onun gençlik aynasıydı. “Al,” derdi, “Şu Zenne’yi tut. Sadece tut. Hacivat’ın yanında dursun.” Tufan tutardı. Ama bir gün, Hacivat’ın tiradına eşlik ederken, Zenne’yi tuttuğu elinin başparmağıyla tasvirin eklem yerini öyle bir titretti ki, Zenne sanki ürperdi, Hacivat’a doğru hafifçe meyletti. Bir anlık, plansız bir hareket… ve tasvir canlandı.

    Cemal Usta o akşam Tufan’a baktı. Tufan’ın yüzü terden parlıyordu, gözleri ise o anlık ilahi dokunuşun sarhoşluğuyla ışıldıyordu. O gece, Cemal Usta’nın içindeki aydınlık ve Tufan’ın içindeki yükselen yıldız ilk kez çarpıştı.

    Aylar geçti. Tufan artık sadece yardak değildi. Perde Gazeli’nin ilk nağmelerinden, bitiş vuruşuna kadar her şeyi ezberlemişti. Cemal Usta’nın ses taklitleri ne kadar kusursuzsa, Tufan’ınkiler ondan farksızdı; hatta belki de gençliğin enerjisiyle daha çevikti.

    Bir akşam, Cazular Oyunu sahneleniyordu. Oyunun gereği, korkunç Cazular perdede hareket ederken, Cemal Usta’nın hem Karagöz’ü hem de üç Cazu’yu aynı anda idare etmesi gerekiyordu. Perde arkası tam bir kargaşaydı. Ansızın, Cemal Usta bir Cazu tasvirini yere düşürdü. Karanlıkta kaybolan bir tasvir, oyun için faciaydı. Seyirci mırıldanmaya başlamıştı.

    Tam o an, Tufan’ın eli yere düşen tasvire uzandı. Çubuğu ustasına vermek yerine, kendi hızlı parmaklarıyla tasviri perdenin kenarına fırlattı. Tasvir, anlık bir yıldırım hızıyla belirip, Karagöz’ün dibinden geçip kayboldu. Bu, Cemal Usta’nın repertuarında olmayan bir hareket, tam bir kurtarıştı. Seyirciden şaşkınlık dolu bir uğultu yükseldi.

    Perdenin ışığı loştu ama Cemal Usta’nın yüzündeki ifade, o Cazu’nun gölgesinden daha keskin, daha ürkütücüydü. O Cazu, artık Cemal Usta’nın perdede idare edemediği bir düşman değil, Tufan’ın elinde can bulan, onun yeteneğinin somutlaşmış bir parçasıydı.

    Cemal Usta’nın kalbine bir gölge düştü. Yıllarca kendisinin sandığı yaratıcılık ateşi, şimdi başkasının elinde, onunkinden daha gür yanıyordu. Kendi sanatı, kendi “hayâl”i, bir başkası tarafından aydınlatılıyordu. Bu durum, Melun bir hastalık gibi, onun içindeki aydınlığı söküp alıyordu. Tufan’ın başarısı, Usta’nın kendi yetersizliğinin “gölge tasviri” haline gelmişti.

    Artık oyunlar sırasında, Cemal Usta’nın gözleri, tasvirlerin değil, Tufan’ın ellerinin üzerindeydi. Parmaklarındaki o genç, arsız kıvraklık, her tef vuruşu, her tasviri verme hızı… Hepsi birer hançerdi. Cemal Usta’nın yüzü gerginleşiyor, sesi artık tonlarını zor buluyor, perdenin ışığı onu değil, ardındaki karanlık kıskançlığı aydınlatıyordu.

    Bir gece Hacivat, Karagöz’e bilgece bir öğüt verirken, Cemal Usta’nın Hacivat tasvirini tutan eli titredi. Hacivat, perdede titrek bir gölgeye dönüştü. Aynı anda, Tufan, arka plandaki Nâreke’ye öyle bir vurdu ki, ses perdenin titreyişini boğdu. Oyun kurtulmuştu ama Cemal Usta’nın içi parçalanmıştı.

    O gece, gösteri bitiminde, Cemal Usta, Tufan’a hiç bakmadı. Peş tahtasının üzerindeki, yıllarca kimsenin dokunmasına izin vermediği o eski, ipek saklama kutusunu açtı. İçinden kendi gençliğinde yaptığı en sevdiği tasvirlerden birini, Tiryaki karakterini çıkardı.

    “Al,” dedi, sesi kuru ve boştu. “Artık yardak değilsin. Kendi perdeni kur. Kendi hayâlini yaşat. Sen… Hayâlî Tufan’sın.”

    Tufan’ın yüzü önce sevinçle, sonra anlam veremediği bir hüzünle aydınlandı. Gözleri, sevgiyle bağlı olduğu ustasına minnetle baktı.

    “Ustam,” dedi, “sizden öğrendim. Sizin ışığınız olmadan ben…”.

    Cemal Usta sözünü kesti: “Senin ışığın benden daha parlak oğlum. Ve bu perde… Bu perde artık benim gölgemi taşıyamıyor.”

    Cemal Usta, o gece perdenin ışığını söndüren mumun dumanı gibi sessizce kayboldu. Tufan, elinde Tiryaki tasviriyle, tek başına Küşteri Meydanı’nın ardında kaldı. Perde şimdi, parlak, genç ve taze bir “Hayâlî”nin umut ışığıyla aydınlanmayı bekliyordu. Ancak Cemal Usta, kendi gölgesine yenilerek perdeden çekilmiş, arkasında sadece yetenek ile hasedin trajik hikayesini bırakmıştı. Tufan, şimdi Usta’ydı, ama o zafer anında, kalbine düşen hüzün, bilmediği bir şeyi fısıldıyordu: En büyük aydınlık, en karanlık gölgeyi de yanında taşır. Ve o gölge, eski Usta’nın onunla tanışmasına, yeni Usta’nın zaferine sarılmıştı.

    Perdenin gölgesi, bir ustadan diğerine böyle miras kalırdı. Ne de olsa, gölge oyununda ışık, sadece tasvirleri canlandırmakla kalmaz, insanın içindeki gölge benliği de perdenin ardına yansıtırdı.


    Sevin Bayrı, İşletme Fakültesi’nden mezun olup, üzerine sosyoloji okusa ve özel sektörde çalışan bir beyaz yakalı olsa da aslında hep sanata dolaşık yaşadı. İlk önce kitaplara aşık oldu, sonra tiyatroya. Resim ve fotoğraf sanatına sevdalı bir gezgin oldu. Dormen Akademi sahnesinde sahne tozuna bulandı. Yazmak ve okumak; ilk aşkını hiç terk etmedi. Bir seyahat blogunda metin editörlüğü yaptı, iki kollektif kitapta öyküleri yayımlandı. Halen yazıyor. Deliliğin sınırsız evreninin doğal sınırlarını ararken kelimelerden yol arayarak.

    YAZARIN DİĞER YAZILARI
    Sevin Bayrı suaremag yazar

    Related Posts

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025 Uncategorized

    SuareMag Aralık

    Aralık 1, 2025 Manşet

    Ayın Kitapları: Aralık ayında ne okuyalım?

    Aralık 1, 2025 Ayın Kitapları

    Ayın Filmleri: Aralık ayında ne izleyelim?

    Aralık 1, 2025 Ayın Filmleri
    Yorum Yap
    Yorum yazın Cancel Reply

    Yeni Eklenenler

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025 Kitap

    Margaret Atwood’un “Kalpten” adlı şiir kitabı Doğan Kitap tarafından Nuray Önlüoğlu çevirisiyle okurla buluşturuldu. Margaret…

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025

    PALOMAR – ITALO CALVINO

    Aralık 2, 2025
    Sosyal Medya'da Biz
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Bu Haberleri Kaçırmayın

    Nihal Gündüz fotoğraflarından özel bir seçki

    Ağustos 14, 2025 Fotoğraf

    SESSİZ PELERİN

    Temmuz 1, 2025 Ebru Eren

    Seyfettin Araç: Biz insanoğlu ölmek için yaratılmıştık bu doğruydu ve çünkü ‘Zamanı Tanrı Yaşar’dı

    Mayıs 15, 2025 Edebiyat
    Hakkımızda
    Hakkımızda

    Film, kitap, sanat, hayat ve daha fazlası için haber, röportaj, makale, podcast, güncel bilgiler içeren e-dergi.

    Email : editor@suaredergi.com.tr

    Künye

    Son Eklenen Yazılar

    Margaret Atwood’un “Kalpten” şiirleri okurla buluştu

    Aralık 3, 2025

    Sokak Sanatçıları Festivali 500 sanatçıyı Müze Gazhane’de ağırlayacak

    Aralık 3, 2025

    Yollara Düşen Sahneden Öyküler Depo İstanbul’da

    Aralık 3, 2025
    X (Twitter) Instagram Facebook
    © 2025 Tüm Hakları Saklıdır. Do Medya & Ekipbizz İçerik İşbirliğiyle hazırlanmaktadır.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.